Terima kasih kerana mengundi BN

Terima kasih kerana mengundi BN

Isnin, 14 Mac 2011

Malang sungguh Selangor mempunyai seorang Setpol bernama Faekah Husin!

Busuk hati sungguh rupanya anakdara tua yang bernama Faekah Husin ni. Sudahlah kerajaan negeri tak mahu membantu pelajar-pelajar anak negeri Selangor yang akan kembali semula ke Mesir untuk sambung belajar, malah di buat tomahan pula kepada orang yang sanggup membantu pelajar-pelajar itu. Betapa malangnya Khalid mempunyai seorang Setpol yang rendah daya pemikirannya walaupun beliau dikatakan seorang peguam.

Sudahlah se-sen pun Pakatan Haram tak keluarkan duit untuk membawa balik pelajar Malaysia dari Mesir ketika kekecohan berlaku disana, yang mereka tahu hanya buat fitnah. Apabila keadaan kembali pulih, untuk manghantar semula pelajar-pelajar ini balik kesana pun berat untuk mengeluarkan belanja sendiri berbanding dengan negeri-negeri lain yang sanggup mengeluarkan perbelanjaan sendiri! Mahu tak mahu semuanya ditanggung oleh kerajaan UMNO/BN.

Apabila ada sebuah yayasan yang dikenali sebagai Yayasan Kelana Ehsan (YKE) datang untuk membantu pelajar anak Selangor yang nak balik semula ke Mesir untuk sambung belajar disana, YKE dikatakan telah menyumbang wang tunai sebanyak RM500 untuk setiap seorang pelajar. Malangnya sumbangan ikhlas YKE tu di pandang buruk oleh Setpol Faekah Husin.

Faekah mempertikaikan bagaimana sebuah yayasan boleh menyumbang sebegitu banyak wang kepada pelajar sedangkan kerajaan negeri Selangor sendiri pun tak mampu. Ini yang buat Faekah rasa tak puas hati dan dikatakan kerja ehsan yang dibuat oleh YKE itu akan di laporkan kepada SPRM untuk siasatan.

Inilah dia perangai buruk kerajaan Pakatan Haram Selangor! Sudahlah nak menolong dikatakan tidak mampu, tetapi apabila orang lain nak menolong mereka merasa irihati pula. Sedangkan MB Khalid dikatakan membelanjakan RM85,000 wang rakyat untuk membawa orang Sabah dan Sarawak datang melawat Selangor itu ada pula duit.

Persoalannya disini adalah jika Faekah mengatakan kerajaan negeri tidak ada duit bagi membantu pelajar-pelajar tersebut, kemana hilangnya wang yang ditinggalkan oleh BN sebanyak RM84 juta didalam Yayasan Selangor? Mengapa sehingga sekarang Yayasan Selangor mengalami defisit sebanyak RM14 juta? Kemana wang Yayasan Selangor telah dibelanjakan? Sila jawap Faekah Husin!

Sumber asal : Darul Ehsan Today (DET)

Wasabi Oyabun..

2 ulasan:

  1. Faekah ni memang jenis betina busuk hati.. kalo kita perhatikan setiap kali apa isu dia selalu keluarkan kenyataan. Macam dia pulak menteri besar!!

    BalasPadam
  2. Betul tu Bro Double Y...Faekah ni lebih kuah dari sudu..!!!!

    BalasPadam