Terima kasih kerana mengundi BN

Terima kasih kerana mengundi BN

Jumaat, 12 Oktober 2012

Ketika jalan rosak teruk dan berbahaya, MB Khalid syok 'makan angin' dengan bas mewah Pakatan?



Inilah jadinya apabila MB Khalid terlalu syok 'makan angin' bersama 'bas sewa'nya sehingga tidak memperdulikan masalah yang dihadapi oleh rakyat!

Sebanyak enam persatuan penduduk kawasan Taman Lestari Perdana, Seri Kembangan di sini berkumpul bagi melahirkan rasa tidak puas hati dengan keadaan jalan yang teruk di situ dan merayu pihak berkuasa tempatan segera menyelesaikan masalah yang dihadapi.

Persatuan terlibat adalah Persatuan Penduduk Taman Puncak Jalil, Persatuan Penduduk Lestari Perdana (LP) 8, Persatuan Penduduk LP 7, Persatuan Penduduk Lestari Mansions, Persatuan Penduduk Pangsapuri Sri Indah dan Persatuan Penduduk Equine Park.

Pengerusi Persatuan Penduduk Taman Puncak Jalil, Zainuddin Zainal berkata, kegagalan pihak bertanggungjawab menurap jalan di situ telah menjejaskan keselamatan penduduk.

Katanya, terdapat kira-kira enam buah lubang dikesan sekitar kawasan itu dan kerosakan paling teruk berlaku di Jalan Persiaran Lestari Perdana 5.

"Walaupun sudah banyak kali aduan dikemukakan penduduk, masih belum ada tanda-tanda pihak Majlis Perbandaran Subang Jaya (MPSJ) mahu membaikinya,"katanya ketika ditemui di lokasi jalan itu baru-baru ini.

Menurutnya, sebelum ini pihak MPSJ pernah membaiki jalan di situ, namun kembali rosak selepas beberapa bulan.

"Jika jalan di sini dibaiki dengan sempurna serta mengikut spesifikasi yang ditetapkan kerosakan sama pasti tidak berulang," katanya.

Penduduk Taman Lestari Perdana menunjukkan keadaan jalan rosak di Jalan Persiaran Lestari Perdana 5, Seri Kembangan, Selangor, baru-baru ini.

Sementara itu, Pengerusi Persatuan Penduduk LP 8, Mohd. Afizudin Said berkata, jalan tersebut digunakan oleh penduduk 14 buah taman perumahan di kawasan itu.

Menurutnya, pihak bertanggungjawab perlu segera membaiki jalan di situ demi keselamatan dan keselesaan penduduk.

"Apa yang kami kesalkan apabila aduan mengenainya dikemukakan kepada MPSJ, pihak berkenaan memberi alasan jalan berkenaan di bawah tanggungjawab pemaju, begitu juga sebaliknya," katanya.

Dalam pada itu, penduduk dari Lestari Mansions, Azhar Shabudin, 48, berkata, kemalangan melibatkan seorang warga emas seminggu lalu harus dijadikan iktibar kepada pihak bertanggungjawab.

Menurutnya, gara-gara mahu mengelakkan jalan berlubang di kawasan perumahan berhampiran warga emas itu kini masih di hospital dalam keadaan koma.

"Kami tidak mahu kejadian sama berulang. Jangan sampai ada nyawa melayang, baru mahu tindakan diambil," tegasnya.

Wasabi Oyabun..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan