Terima kasih kerana mengundi BN

Terima kasih kerana mengundi BN

Rabu, 24 Oktober 2012

Isu Selangor : 150 lagi rakyat Selangor tuntut hak air?



Seramai 150 orang penduduk Pangsapuri Mawar di Taman Bunga Raya dekat sini mengadakan demonstrasi secara aman bagi menuntut hak air percuma sebanyak 20 meter padu daripada kerajaan negeri Selangor.

Ahli Parlimen Hulu Selangor, P. Kamalanathan turut hadir untuk mendengar aduan mereka yang mendesak agar kerajaan negeri yang diterajui Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor memenuhi janji yang telah dibuat pada Pilihan Raya ke-12, empat tahun lalu.

Penduduk turut menjemput Pengerusi Gerakan Prihatin Rakyat Selangor (GPRS), Datuk Sohaimi Shahadan bagi meminta beliau menjelaskan isu berkenaan kepada mereka. Hadir sama Presiden Persatuan Veteran Tentera Melayu Malaysia (PVTM), Mohd. Ali Baharom untuk memberikan sokongan moral.

Kamalanathan berkata, rakyat negeri ini semakin sedar akan ketidakjujuran kerajaan negeri membantu mereka setelah memerintah selama empat tahun. Katanya, beliau akan membantu GPRS membantu menjelaskan mengenai isu air yang diputarbelitkan oleh kerajaan negeri.

Sohaimi berkata, penduduk mengundang GPRS untuk mendapatkan penjelasan lanjut berhubung perkara itu.

"Kami akan bantu penduduk mengemukakan saman terhadap Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim dengan segera.

"Semua pihak perlu diberikan penjelasan mengenai isu ini," katanya.

Sementara itu, pengerusi persatuan penduduk pangsapuri itu, Azman Mad Zain, 42, berkata, selama 50 bulan mereka tidak pernah menikmati air percuma yang dijanjikan dalam manifesto pakatan pembangkang pada pilihan raya umum ke-12 yang lalu.

Wasabi Oyabun..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan