Terima kasih kerana mengundi BN

Terima kasih kerana mengundi BN

Selasa, 19 Ogos 2014

Pas cadangkan Azmin jika istana tolak Wan Azizah?



Tujuan Pas mengangkat nama Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Azmin Ali sebagai calon Menteri Besar Selangor yang baharu adalah bagi memberikan pilihan kepada Sultan Selangor jika baginda tidak memberi perkenan kepada Presiden PKR, Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail.

Ahli Jawatankuasa Pas Pusat, Khalid Abd. Samad berkata, keputusan berani itu diambil kerana beberapa maklumat yang diterima parti itu mengatakan Wan Azizah tidak diterima oleh pihak istana sebagai Menteri Besar Selangor menggantikan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

"Kita buat tindakan betul. Kita lihat dari sudut berbeza. Saya akan lakukan apa yang perlu dilakukan.

"Sebenarnya, Pas mencadangkan Azmin kerana kita dapat maklum pihak istana kemungkinan istana tak sanggup terima Wan Azizah, maka atas dasar itu kita cadangkan nama Azmin sekali.


"Sebab utama kerana kita dapat maklumat dari istana. Itu sebab utama tapi kita tengoklah. Sebahagian ahli Pas kata cuba dulu. Kalau sultan tolak, biarlah sultan tolak. Maknanya, bukan Pas yang tolak, tapi sultan," katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Menurutnya, Pas menghormati keputusan Azmin yang akan mendahulukan Wan Azizah bagi jawatan berkenaan justeru mereka terpaksa menerimanya.

Semalam, mesyuarat jawatankuasa itu mengambil ketetapan mengangkat nama Wan Azizah dan Azmin untuk jawatan itu walaupun PKR sebelum ini hanya menamakan Wan Azizah.

Bagaimanapun, beberapa jam selepas itu, mesyuarat pimpinan pakatan pembangkang membuat ketetapan hanya akan menghantar nama Wan Azizah sebagai calon tunggal untuk dipertimbangkan.

Wasabi Oyabun..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan