Terima kasih kerana mengundi BN

Terima kasih kerana mengundi BN

Ahad, 17 Ogos 2014

Keputusan Dewan Ulama ditolak - Perasit Pas cadang Wan Azizah, Azmin sebagai MB Selangor ?


Pas hari ini memutuskan untuk menarik balik sokongan terhadap Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim bagi mengekalkan jawatan tertinggi negeri itu.

Sebaliknya, Timbalan Presiden parti Mohamad Sabu memaklumkan, Pas mencadangkan dua nama bagi jawatan Menteri Besar iaitu Presiden PKR, Datin Seri Wan Azizah Ismail dan Naib Presiden PKR, Azmin Ali.

Menurut beliau, keputusan sebulat suara itu dibuat kerana Pas menganggap Abdul Khalid tidak lagi layak memegang jawatan tersebut setelah dipecat daripada PKR pada 10 Ogos lepas.

Mohamad Sabu dalam masa sama menafikan keputusan yang dibuat bertentangan dengan pendirian Majlis Syura dan menafikan Pas menolak calon wanita seperti yang dilaporkan oleh media massa sebelum ini.


"Mesyuarat telah memutuskan untuk mencalonkan dua nama ini (Wan Azizah dan Azmin) untuk menggantikan Abdul Khalid.

"Parti juga telah memutuskan untuk terus bersama pakatan pembangkang dan juga telah mengarah empat Exco yang yang ada untuk terus bertugas," jelas beliau.

Mohamad Sabu enggan mengakui partinya membuat keputusan "pusingan-U" dalam kemelut perebutan jawatan MB Selengor itu dan mendakwa, isu sokongan terhadap Abdul Khalid hanya ditimbulkan oleh media.

Dalam masa sama, beliau menyatakan, kata putus dalam soal jawatan MB Selangor terletak di tangan Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah.

Wasabi Oyabun..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan