Terima kasih kerana mengundi BN

Terima kasih kerana mengundi BN

Ahad, 10 Ogos 2014

Krisis MB Selangor : Anwar tidak bermoral, cuba padam sejarah liwat?


Anwar Ibrahim didakwa sengaja mencetuskan krisis politik di Selangor bertujuan mengalih perhatian umum terhadap kes liwatnya, kata Ketua UMNO Bahagian Cheras, Datuk Seri Syed Ali Alhabshee.

Beliau berkata, Ketua Umum PKR itu menjadikan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim sebagai sasaran dengan cuba menjatuhkannya sebagai Menteri Besar Selangor.

Katanya, Anwar juga cuba memadamkan sejarah kes liwatnya yang sebelum ini menjadi cemuhan rakyat.

“Dia sengaja mencipta krisis politik di Selangor untuk memadamkan kisah moralnya yang tercalar teruk gara-gara kes meliwat,” tegasnya.

Bagaimanapun tambah beliau, rakyat tidak mudah lupa pembabitan beliau dalam kes tidak bermoral tersebut sehingga diheret ke muka pengadilan.


“Jika hendak dibandingkan Anwar dengan Khalid, moral Anwar lagi teruk dan tidak layak diangkat sebagai pemimpin,” ujarnya.

Tambah Syed Ali lagi, Khalid telah dijadikan mangsa kerakusan politik pihak yang berkepentingan dalam PKR.

“Khalid telah melaksanakan tanggungjawab sebagai Menteri Besar dengan baik tetapi sengaja dinafikan oleh Anwar.

Sepertimana pendirian PAS kata beliau, Khalid tidak mengkhianati amanah rakyat dan sewajarnya dipertahankan. Beliau juga mendakwa, Anwar sengaja menghuru-harakan perjanjian air kerjaaan Negeri Selangor dengan kerjaan Pusat dengan menafikan peranan Khalid selaku Menteri Besar.

“Anwar sememangnyanya pengacau dan pengkhianat kepada kestabilan negara,” ujarnya sambil mempersoalkan apakah rakyat Selangor masih belumt dapat menilai kejujuran Anwar.



Katanya, Anwar yang juga Ahli Parlimen Permatang Pauh mengamalkan sikap diktator dan kuku besi bagi menghalalkan impian politiknya.

Beliau menegaskan, Ketua Pembangkang itu turut mencabuli prinsip demokrasi apabila menamakan isterinya, Datin Seri Dr. Wan Azizah Ismail sebagai bakal Menteri Besar.

“Tidak ada persetujuan kolektif sesama pakatan pembangkang, Anwar buat keputusan secara diktator,” tambahnya.

“Anwar ada strategi terancang apabila bermati-matian mahukan Wan Azizah sebagai Menteri Besar walaupun mengetepikan istana Sultan Selangor.


Menurut beliau, kemelut poltik di Selangor semakin serius kerana Anwar menjadi dalang yang tidak memperdulikan kepentingan rakyat. Dalam perkembangan berkaitan, Syed Ali mahu PAS bertegas dalam isu politk di Selangor dan tidak termakan pujuk rayu Anwar.

“Hari ini perang terbuka sudah berlaku antara PAS dan PKR disamping DAP cuba mengaut keuntungan,” tegasnya.

DAP katanya, sememangnya ‘seronok’ melihat orang Melayu bertelagah sesama sendiri.

Sehubungan itu katanya, PAS perlu segera menarik diri daripada Pakatan Rakyat (PR) daripada terus tersepit di dalam krisis tersebut.

Wasabi Oyabun..

2 ulasan:

  1. (( Sidang Tertutup )) -Penyelesaian Akhir Krisis MB Selangor

    Hakikat yg pasti, UMNO takut terkubur di Selangor Jika Wan Azizah menjadi MB Selangor... Mungkin Ya!

    UMNO perlu menerima hakikat ini yg memulakan drama ini berlarutan kerana mengumumkan Anwar bersalah kes liwat beberapa hari sblm sempat bertanding di kajang... Kemaruk kuasa di negeri termaju ini, menjadikan UMNO sanggup buat apa saja... Tapi tak mungkin pd Wan Azizah.. UMNO sudah berada di jalan mati...

    Tapi, jika pemimpin lain yg menjadi MB selangor, mungkin UMNO mempunyai jalan2 lain yg lebih mudah!

    Tawaran yg ditawarkan UMNO hanyalah cerita dongeng...

    Konflik Anwar dan Khalid bersifat sementara..

    Khalid akan pulang ke pangkuan PKR melalui Anwar juga sebenarnya..

    Jadi, jangan susah hati sgt ye :)


    Sumber
    >>> Klik Di Sini

    BalasPadam
  2. Salah Satu Punca Khalid DiPaksa Letak Jawatan Kerana Membatalkan Projek Ternakan Babi Bernilai 100 juta

    DAP mengadakan mesyuarat Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) bagi membincangkan isu MB Selangor dan telah memutuskan untuk menyokong sepenuhnya tindakan pemecatan keahlian Khalid Ibrahim dari PKR. Mereka juga telah bersetuju untuk meneruskan khidmat EXCO DAP dalam kerajaan negeri Selangor. Anwar Ibrahim pula diraikan sebelum mesyuarat bermula oleh CEC dalam satu majlis sambutan ulangtahu kelahiran beliau yang ke 67.

    Tan Sri Khalid dianiaya dipaksa letak jawatan MB Selangor kerana batalkan projek DAP ternakan babi terbesar di asia RM100 juta di Sepang -akui Tony Pua DAP pada lidah rsmi pembangkang MalaysiaKini

    1. Tony Pua MP Dap hasil pilihan Melayu Petaling Jaya Utara telah memberi sebab punca utama Tan Sri Khalid Ibrahim perlu ditukar kerana membatalkan projek ternakan babi mega terbesar di asia yang bernilaiRM100 juta pada 2008.

    2. Projek ternakan babi mega terbesar di asia ini pada asalnya telah diluluskan oleh Teresa Kok selaku Exco Selangor 2008 yang memegang portfolio Pelaburan, Perindustrian & Perdagangan.

    3. Teresa Kok MP DAP kini hasil pilihan Melayu Seputeh dulu telah menempatkan lokasi projek ternakan babi mega terbesar di asia ini di tempat penduduk majoriti Melayu iaitu di Sepang.
    Akan tetapi Tan Sri Khalid Ibrahim yang mahu melindungi Islam sensitiviti orang Melayu telah membatalkan projek mega RM100 juta ini.

    4. Kini Hanipa Maidin MP PAS hasil pilihan Melayu Sepang antara individu yang paling lantang mengkritik tindakan Haji Hadi Awang kerana mempertahankan Tan Sri Khalid Ibrahim sebagai MB Selangor.

    Kita semua sedia maklum bahawa parlimen Sepang adalah bekas lokasi projek ternakan babi mega terbesar di asia. Dan Hanipa Maidin MP PAS selaku peguam bela bagi kes kes syiah telah tekad mencadangkan lebih rela DAP menjadi MB Selangor.

    5. Adakah Hanipa Maidin yang bersungguh sungguh mahu MB Khalid Ibrahim ditukar punya hubungkait projek ternakan babi mega terbesar Sepang dengan DAP?

    Kita sedia maklum Tony Pua MP DAP hasil pilihan Melayu Petaling Jaya Utara malam tadi mengkritik secara lantang memberitahu bahawa sebab utama MB Khalid Ibrahim perlu ditukar adalah kerana membatalkan projek ternakan babi mega terbesar di asia yang bernilai RM100 juta pada 2008.

    Bukti Tony Pua DAP mengaku punca utamaKhalid Ibrahim ditukar kerana batalkan projek ternakan babi mega terbesar: http://www.malaysiakini.com/news/270743

    Bukti HanipaMaidin mahu DAP jadi Menteri Besar Selangor:

    http://www.themalaysianinsider.com/.../hadi-tiada-kuasa...-
    Bukti Hanipa Maidin PAS jadi peguam bela bagi syiah: http://www.malaysiakini.com/news/167279

    Bukti Hanipa Maidin PAS tulis artikel diakhbar harakah puji ulama syiah Khomeini http://imagizer.imageshack.us/a/img221/1739/
    Bukti Teresa Kok DAP akui selaku Exco Selangor 2008 luluskan projek ternakan babi mega terbesar di blognya sendiri.

    BalasPadam