Terima kasih kerana mengundi BN

Terima kasih kerana mengundi BN

Khamis, 19 April 2012

Pemimpin pembangkang sokong usul larang LGBT!


Ahli Parlimen Bayan Baru, Datuk Seri Zahrain Mohamed Hashim hari ini mendedahkan beliau mendapat sokongan padu daripada pemimpin pembangkang terutama Pas dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) untuk terus memperjuangkan usul melarang golongan pengamal seks bebas serta lesbian, gay, biseksual dan transeksual (LGBT) menjadi ahli Dewan Rakyat dan Dewan Negara.

Beliau tidak menyangka pemimpin parti pembangkang menyatakan secara tegas menyokong pendiriannya dan menolak sekeras-kerasnya pemimpin yang terlibat dalam masalah moral itu.

''Saya menerima banyak panggilan dan mesej khidmat pesanan ringkas (SMS) serta sokongan melalui laman sosial Facebook dan Twitter daripada pemimpin pembangkang selepas sahaja usul saya itu ditolak oleh Yang Dipertua Dewan Rakyat, Tan Sri Pandikar Amin Mulia pada 5 April lalu," katanya.

Menurut beliau, mereka melahirkan kebimbangan terhadap pemimpin yang terlibat dalam kelakuan LGBT dan tidak mahu terkongkong dengan individu terbabit.

''Mereka sedar orang yang terlibat dalam perkara ini tidak harus menjadi pemimpin dan mereka telah menyuarakan sokongan kepada saya untuk meneruskan perjuangan ini," katanya pada sidang akhbar di lobi Parlimen, di sini hari ini.

Zahrain berkata, berikutan sokongan yang diterima itu beliau akan berbincang dengan ahli-ahli Dewan Negara agar usul tersebut dapat dibentangkan dalam dewan berkenaan yang dijangka bersidang tidak lama lagi.

''Lepas ini, saya akan berbincang dengan ahli-ahli Dewan Negara untuk cuba membentangkan usul LGBT ini. Pada asasnya kita tidak setuju ada pemimpin yang mewakili rakyat terlibat dalam LGBT," ujar beliau.

Beliau juga akan terus memperjuangkan usul itu untuk dibentangkan dalam persidangan Dewan Rakyat akan datang dengan menggunakan peraturan mesyuarat yang bersesuaian.

''Saya berterima kasih terhadap sokongan yang diterima kerana sebelum ini saya fikir isu tersebut tidak mendapat perhatian rakyat kerana Ketua Pembangkang yang terlibat tidak ditegur atau dikenakan tindakan.

''Namun, hari ini saya sedar apa yang saya fikir itu silap, ramai orang yang tidak mahu pemimpin negara ini dan wakil mereka yang duduk dalam Parlimen terlibat dengan golongan berkenaan. Ini menunjukkan perkara tersebut adalah serius," katanya.

Dalam pada itu, beliau turut merasa terkilan kerana pemimpin-pemimpin parti pembangkang berkenaan tidak berani mendedahkan secara terbuka pendirian mereka terhadap isu LGBT itu.

''Mereka bisik dengan saya mereka tidak berani secara terbuka, namun mereka beri saya dorongan dan sokongan untuk terus bawa perkara ini... mereka tidak mahu lihat keadaan yang terpesong terus berlaku,"

''Saya tidak mahu sebut siapa dan orang tertentu yang bercakap dengan saya. Mereka meminta saya teruskan perjuangan ini sampai dibentang dan dibahas dalam dewan," katanya.

Bagaimanapun, beliau mahu supaya pemimpin pembangkang yang terlibat tampil dan berani untuk berdepan menyatakan apa yang benar dan bertanggungjawab terhadap pendirian masing-masing.

''Kita tidak mahu wakil rakyat dalam pakatan pembangkang berselindung di bawah tuduhan fitnah, mengatakan semua yang dibawa dan kritikan terhadap mereka adalah fitnah sedangkan kalau kita tolak kebenaran, kita juga munafik," katanya. Lihat sini.









Wasabi Oyabun..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan