Terima kasih kerana mengundi BN

Terima kasih kerana mengundi BN

Khamis, 26 April 2012

Naib Pengerusi DAP bantah Himpunan Bersih...Ajak rakyat langgar undang-undang!

Saya secara peribadi membantah tindakan BERSIH 3.0 mengadakan perhimpunan pada hujung minggu ini!

Biar betul....tetapi itulah yang dikatakan sendiri oleh Naib Pengerusi DAP Kebangsaan, Senator Tunku Abdul Aziz Ibrahim. Beliau tidak setuju dengan penganjuran Himpunan BERSIH 3.0. Malah katanya beliau melihat perhimpunan yang bakal diadakan di Dataran Merdeka itu mengajak rakyat supaya melanggar undang-undang negara.

Tunku Abdul Aziz menyatakan pendirian beliau secara rasmi dalam perbahasan di Dewan Negara Khamis lalu. Ketika ditemui wartawan kemudiannya, tokoh Melayu dalam DAP itu berkata kebanyakkan himpunan akan bermula dengan aman dan berakhir dengan keganasan.

"Siapa yang akan bertanggungjawab tentang keselamatan mereka? beliau bertanya. Menurut beliau orang yang menganjur pula sukar dicari kemudian?

Katanya, jadi siapa yang bertanggongjawab keatas mereka yang cedera dan biasanya pihak berkuasa akan dipersalahkan kerana bertindak secara tidak adil. Tunku Abdul Aziz berkata, pandangan peribadi beliau ini adalah atas dasar prinsip. Katanya ia telah disampaikan kepada rakan-rakan lain dalam DAP.

Beliau menambah apa yang parti itu hendak buat terhadap beliau dengan kenyataan tersebut, terpulanglah pada pihak parti untuk menentukannya!

Wasabi Oyabun

Tiada ulasan:

Catat Ulasan