Terima kasih kerana mengundi BN

Terima kasih kerana mengundi BN

Khamis, 16 Mei 2013

Pengundi Siam marah Mat Sabu?


ALOR SETAR - Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu biadab kerana menuduh masyarakat Siam sebagai pengundi hantu dan menyebabkan beliau kalah di Parlimen Pendang pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) lalu.

Ahli Parlimen Pendang, Datuk Othman Abdul berkata, tindakan Mohamad yang lebih dikenali sebagai Mat Sabu itu telah mengundang kemarahan masyarakat Siam yang sudah lama menetap di kawasan tersebut.

Malah, katanya, Mat Sabu tidak layak menjadi calon di kawasan tersebut memandangkan beliau sendiri tidak memahami sejarah masyarakat Siam dan demografi penduduk di Pendang.


'"Mat Sabu memang tidak layak bertanding di kawasan ini kerana soal penduduk pun beliau tidak arif. Tidakkah beliau tahu masyarakat Siam di Pendang adalah yang tertinggi di negara ini dan sudah berkurun-kurun mereka menetap di situ?

“Beliau yang baharu datang terkejut apabila lihat ramai masyarakat Siam keluar mengundi dan tuduh mereka pengundi hantu. Ini cuma mendatangkan kemarahan masyarakat," katanya ketika dihubungi pemberita di sini hari ini.

Wasabi Oyabun..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan