Terima kasih kerana mengundi BN

Terima kasih kerana mengundi BN

Sabtu, 18 Mei 2013

Adam Adli ditahan bawah Akta Hasutan, Hishamuddin Rais dan Harris Ibrahim mula cari tempat sembunyi?


Budak mangkok hayun yang begitu rancak dan lantang mencabar pihak berkuasa menahan dan menangkapnya, Adam Adli dilaporkan telah ditahan oleh polis jam 4:11 petang tadi oleh sekumpulan anggota polis dari Bahagian D7, Bukit Aman, Kuala Lumpur.

Adam Adi telah ditangkap di jalan bersebelahan dengan pejabat Malaysiakini, Jalan Kemuja off Jalan Bangsar, Kuala Lumpur.



Mangkok hayun tersebut telah terlibat dalam ceramah anjuran Soladiriti Anak Muda Malaysia dan Soladiriti Mahasiswa Malaysia yang telah diadakan di Dewan Perhimpunan Cina Selangor dan Kuala Lumpur pada 13 Mei jam 8:50 malam. Dalam ceramah tersebut, dia telah mengeluarkan kenyataan atau ucapan berbaur hasutan yang telah ditafsirkan boleh menggugat keselamatan negara.

Mangkok hayun ini akan disiasat di bawah Seksyen 4 (1) (c) Akta Hasutan. Dia telah dibawa ke Balai Polis Jinjang untuk tindakan lanjut.

Sementara itu, dipercayai beberapa kumpulan aktivis hak asasi dan mahasiswa merancang untuk mengadakan nyalaan lilin di hadapan Balai Polis Jinjang jam 8 malam ini. Kumpulan itu turut menggunakan hashtag #BebaskanAdamAdli di laman twitter untuk memberi tekanan kepada pihak polis segera membebaskan aktivis mahasiswa tersebut.

Wasabi Oyabun..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan