Terima kasih kerana mengundi BN

Terima kasih kerana mengundi BN

Selasa, 26 Jun 2012

Nampak sangatlah Teresa Kok, Exco negeri Selangor ini tak buat kerja?




RM527.8 juta tangani banjir di Selangor

Kerajaan hari ini menafikan dakwaan pembangkang yang Kerajaan Pusat tidak menyalurkan peruntukan sepatutnya dalam menangani isu banjir di Selangor.

Timbalan Menteri Sumber Asli dan Alam Sekitar, Tan Sri Joseph Kurup berkata, walaupun Selangor di bawah pentadbiran Parti Keadilan Rakyat (PKR), kerajaan Barisan Nasional (BN) tetap prihatin dan mempunyai komitmen dalam mengatasi masalah itu berpandukan keupayaan kewangan negara.

“Dalam Rancangan Malaysia Kesembilan (RMK-9), kerajaan membelanjakan RM527.8 juta bagi melaksanakan projek tebatan banjir di Selangor dan bukan RM60 juta seperti didakwa.

“Daripada jumlah itu, sebanyak RM359.8 juta dibelanjakan untuk projek fasa satu rancangan tebatan banjir (RTB) lembangan Sungai Damansara yang memberikan impak besar untuk tangani banjir di sekitar Taman Tun Dr. Ismail (TTDI), TTDI Jaya dan sekitar Stadium Shah Alam," katanya di sidang Dewan Rakyat hari ini.

Beliau berkata demikian ketika ucapan penangguhan bagi menjawab soalan dikemukakan Teresa Kok Suh Sim (DAP-Seputeh) yang mendakwa peruntukan mitigasi banjir di Selangor dikurangkan secara sengaja hingga mengakibatkan kejadian banjir di banyak tempat.

Nampak sangatlah Teresa Kok ini tak buat kerja. Exco Selangor yang makan gaji buta. Sama juga dengan FDI yang masuk ke Selangor? Siapa yang usahakan kalau bukan MIDA dan kerajaan Pusat! Yang peliknya Teresa mendabik dada didalam sidang DUN yang lalu dengan mengatakan aliran pelaburan terus yang masuk ke Selangor adalah hasil usaha dari kerajaan negeri.

Lembu punya susu, sapi dapat nama ke! Tak malu ke Teresa Kok, makan gaji buta..!!!

Wasabi Oyabun..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan