Terima kasih kerana mengundi BN

Terima kasih kerana mengundi BN

Ahad, 22 Jun 2014

Pas Selangor rakus politik?


Orang Melayu khususnya di negeri ini tidak lagi boleh bergantung kepada Pas untuk mempertahankan kesucian Islam berikutan pemimpin parti itu seolah-olah terlalu rakus berpolitik.

Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa), Datuk Ibrahim Ali berkata, pemimpin Pas dilihat lebih mementingkan kuasa daripada menjaga maruah Islam yang dihina atau dipersendakan oleh pihak tidak bertanggungjawab.

Menurutnya, desakan beberapa pemimpin Pas negeri supaya kuasa eksekutif Majlis Agama Islam Selangor (MAIS) dikurangkan secara jelas membuktikan mereka seperti rela orang Melayu dan Islam diperlekehkan.

"Di Selangor, Pas tidak ubah seperti menang sorak kampung tergadai. Tidak hairanlah apabila sekutunya, DAP kini semakin naik tocang (berlagak) kerana Pas bersekongkol dengan mereka sehingga berani memperlekeh Islam dan orang Melayu," katanya.

Beliau berkata demikian ketika berucap dalam majlis perasmian Perguruan Pencak Silat Cemandi Bagan Terap di Sungai Besar di sini malam tadi.

Pada majlis yang dihadiri hampir 2,000 orang yang majoritinya penduduk setempat itu juga, beliau melancarkan penubuhan Perkasa Parlimen Sabak Bernam.

Yang hadir sama ialah Yang Dipertua Perkasa Selangor, Abu Bakar Yahya; Pengerusi Perkasa Parlimen Sabak Bernam merangkap Pengerusi Perguruan Pencak Silat Cemandi Bagan Terap, Abd. Razak Mohd. Ghazali; Ahli Dewan Undangan Negeri Sungai Air Tawar, Kamarul Zaki Abd. Malik dan Pengerusi Sekretariat Pertubuhan Bukan Kerajaan (NGO) Selangor, Datuk Jamal Yunos.

Rabu lalu, empat Ahli Parlimen dari Pas Selangor mendesak MAIS tidak lagi diberi kuasa dalam menjaga kedaulatan agama Islam di negeri ini dengan meminda enakmen yang selama ini memberi tanggungjawab kepada badan agama berkenaan.

Mereka ialah Khalid Abdul Samad (Shah Alam), Dr. Siti Mariah Mahmud (Kota Raja), Dr. Che Rosli Che Mat (Hulu Langat) dan Mohamed Hanipa Maidin (Sepang).

Ibrahim menambah, sepanjang dua penggal pakatan pembangkang mentadbir Selangor, hampir tiada kesan pembaharuan terhadap kemajuan Islam dapat dilihat.

"Apa perjuangan Pas di Selangor? Tidak lain dan tidak bukan hanya menjadi pak turut kepada DAP dan Parti Keadilan Rakyat (PKR)," tegasnya.

Jelas beliau, tidak salah jika rakyat terutama orang Melayu mahu membuat perubahan politik tetapi hasil tindakan tersebut seharusnya dapat memberi lebih kebaikan dan manfaat kepada mereka, bukan sebaliknya.

"Jika Pas berterusan mengamalkan dasar perjuangan sempit sebegini, tidak hairanlah orang Melayu akan hancur suatu masa nanti," katanya.

Wasabi Oyabun..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan