Terima kasih kerana mengundi BN

Terima kasih kerana mengundi BN

Sabtu, 15 Mac 2014

Sidang Media YAB PM kita baru sebentar tadi menunjukkan beberapa petanda?


Pertama:
Besar kemungkinan semua penumpang termasuk krew berada dalam keadaan selamat di suatu tempat yang dijangka oleh orang yang bertanggung-jawab sukar untuk dikesan.

Kedua:
Perkataan "hijack" dinafikan kerana mungkin PM ingin menggambarkan bahawa "ianya sengaja dilencongkan" bukan oleh sesiapa tetapi oleh orang dalam di cockpit atau sesiapa yang mudah akses ke kawasan berkenaan.

Ketiga:
Frasa di atas juga menjelaskan bahawa pengesanan radar juga sengaja dipadamkan oleh orang yang bertanggung-jawab.

Keempat:
Jika bukan "hijack", maka ianya berkemungkinan besar telah dirancang oleh orang yang bertanggung-jawab yang dengan sengaja ingin membuat suatu perkara yang akan menyusahkan Malaysia atau Pemimpin Malaysia. Sudah tentu mereka berkewajiban berlatih bersungguh-sungguh untuk memastikan pengambilalihan arah penerbangan kapalterbang berkenaan dilakukan secara menakjubkan.

Kelima:
Jika ianya dilakukan oleh bukan "hijacker" dan ingin menyusahkan kerajaan atau pemimpin Malaysia sudah tentu akan ada tuntutan-tuntutan yang berat yang perlu dipenuhi yang menjadikan penumpang dan krew sebagai tebusan (siapakah yang mungkin melakukan perkara ini?)

Keenam:
Persoalan paling besar dan menarik jika ada tuntutan besar..maka siapakah yang paling munasabah yang mungkin terlibat? Penyiasatan forensik setiap bukti perlu dilakukan untuk mendapatkan perkaitan di antara penjahat ini dengan sesiapa yang menjadi "funder" mereka. Siapakah yang biasanya ingin menyusahkan kerajaan Malaysia dan Perdana Menteri kita?

Ketujuh:
Media antarabangsa dan pihak berkuasa sangat wajar menyiasat sesiapa saja yang mungkin terlibat di dalam rangkaian buruk ini.

Kelapan:
Penulis menjangkakan tidak lama lagi pesawat akan ditemui dan besar kemungkinan ianya berada disebelah utara koridor di sempadan India dan Khazastan. Sesiapa saja sukar untuk mengelak dari dikesan oleh satelit yang dapat memfokus sehingga 1.7m dari objek yang diperhatikan. Kejituan tinggi sebegitu rupa akan dapat menunjukkan posisi terakhir MH730.

Wasabi Oyabun..

Tiada ulasan:

Catat Komen