Terima kasih kerana mengundi BN

Terima kasih kerana mengundi BN

Khamis, 13 Mac 2014

Anwar 'Raja Liwat' Bidas Cara Kerajaan BN Urus Krisis MH370, Calar Imej Malaysia?


Anwar Ibrahim The Raja Liwat menyifatkan penyelesaian yang diguna pakai kerajaan Barisan Nasional (BN) bagi menangani krisis kehilangan pesawat Malaysia Airlines System (MAS) MH370 mencalar imej Malaysia di mata dunia.

Anwar berkata, teguran yang dikeluarkan pemimpin negara ASEAN juga memperlihatkan bahawa kerajaan cukup lemah dalam menguruskan krisis yang sedang berlaku seperti tidak mempunyai sebarang pengalaman.

Beliau turut mempertikaikan maklumat yang bercanggah dikeluarkan pemangku Menteri Pengangkutan, Pengarah Jabatan Penerbangan Awam dan MAS berhubung misteri kehilangan terbabit.

“Dia sebenarnya baru selesa dengan media yang dikongkong jadi bila berdepan dengan media bebas antarabangsa, dia kelam kabut. Bagaimana boleh timbul empat pasport, dua pasport, pesawat hilang, lepas tiga hari tentera udara kata patah balik.

“Semalam, kata tak pasti. Kita tidak boleh urus krisis dengan begini, kenyataan mesti disahkan dan tidak boleh ragu-ragu kerana itu yang diberitahu oleh bekas Panglima Angkatan Tentera kepada saya,” katanya.

Hujah Anwar disokong Ahli Parlimen Pokok Sena, Datuk Mahfuz Omar Tha Mr.Bean yang menyifatkan Malaysia bukan sahaja kehilangan MH370 tetapi kredibiliti negara dan pimpinan turut terpalit sama ekoran gagal menguruskan krisis berkenaan.

Bagi penulis mungkin imej Malaysia lebih tercalar gara-gara mempunyai seorang Ketua Pembangkang beragama Islam yang didapati bersalah oleh Mahkamah Rayuan kerana kesalahan MELIWAT?

Wasabi Oyabun..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan