Terima kasih kerana mengundi BN

Terima kasih kerana mengundi BN

Ahad, 9 Mac 2014

Rafizi sudah melampau...!!! Hina badan kehakiman?


Pengarah Strategik Parti Keadilan Rakyat (PKR), Rafizi Ramli dilihat seolah-olah menghina badan kehakiman apabila secara terbuka melemparkan tuduhan kononnya hakim di negara ini kurang bermaruah.

Tindakan itu dilakukannya ekoran tidak puas hati dengan keputusan Mahkamah Rayuan semalam yang menjatuhi hukuman penjara terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Rafizi mendakwa, keadaan itu mengingatkannya kepada peristiwa yang berlaku terhadap Penasihat PKR itu ketika berdepan pertuduhan sama pada 1998.

"Saya tidak terkejut dengan keputusan (Mahkamah Rayuan) semalam tetapi saya sedih mengingatkan kembali murahnya maruah hakim-hakim di Malaysia," katanya ketika berucap dalam Konvensyen Pakatan Rakyat Kelima di sini hari ini.


Semalam, Mahkamah Rayuan memutuskan Anwar dikenakan hukuman penjara lima tahun setelah didapati bersalah meliwat bekas pembantu peribadinya, Mohd. Saiful Bukhari Azlan, enam tahun lalu.

Mahkamah bagaimanapun membenarkan pelaksanaan hukuman tersebut ditangguhkan sementara menunggu rayuan dengan syarat Ahli Parlimen Permatang Pauh itu perlu membayar jaminan sebanyak RM10,000 sebelum atau pada pukul 11 pagi, Isnin ini.

Dalam pada itu, selain hakim, Rafizi yang juga Ahli Parlimen Pandan turut menyerang peguam terkenal dalam kes tersebut (Tan Sri Dr. Muhammad Shafee Abdullah) sebagai 'kaki UMNO' meskipun tidak menamakan individu terbabit.

Wasabi Oyabun..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan