Terima kasih kerana mengundi BN

Terima kasih kerana mengundi BN

Sabtu, 1 Jun 2013

Sudah melampau - Persenda YDP Agung Di Facebook?


Tindakan yang sudah melampau apabila terdapat segelintir rakyat Malaysia yang berani mengutuk serta mempersoalkan peranan Yang Dipertuan Agung (YDPA) Tuanku Abdul Halim di laman Facebooknya, hari ini.

Perkara ini semakin menjadi perbualan hangat dan sudah ‘viral’ di mana-mana laman sosial seperti Facebook dan Twitter.

Gadis yang dikenali sebagai Melinda Gooi secara terang-terangan mengutuk ucapan YDP Agung sempena Hari Keputeraan Baginda yang jatuh pada hari ini.

Jika benar ia berlaku, mereka tidak sepatutnya berada di Malaysia yang bertunjangkan kedaulatan Agung dan para sultannya.

Tindakan serta perbuatan menghambur kata-kata kesat serta mencemar institusi diraja di negara ini adalah tidak berasas sama sekali.

Jelas terbukti perbuatan sebegitu menunjukkan mereka adalah dari golongan yang berfikiran cetek, tidak matang serta tidak tahu adab sopan yang sememangnya sinonim dengan rakyat Malaysia.

Ini kerana kesetiaan kepada raja dan negara sendiri sudah tertakluk dalam lima Rukun Negara dan adakah sebarang tindakan yang akan diambil terhadap golongan-golongan yang berani mengutuk YDP Agung secara terang-terangam begini?

Kita tunggu dan lihat sahaja nanti!

Daulat Tuanku!

Wasabi Oyabun

Tiada ulasan:

Catat Komen