Terima kasih kerana mengundi BN

Terima kasih kerana mengundi BN

Ahad, 23 Jun 2013

Husam Musa : Syahid atau kecewa?


Jika kita perhatikan sejak kebelakangan ini, Naib Presiden Pas, Husam Musa membuat beberapa kenyataan yang menjatuhkan lagi reputasinya.

Terbaharu, beliau mendakwa sesiapa yang menyertai perhimpunan haram Blackout 505 sebagai mati syahid Fi Sabilillah.

Tidak tahu apa sudah jadi dengan Husam. Sejak kecewa kerana tidak dilantik menjadi Menteri Besar mahupun Exco, beliau kelihatan lebih membawa suara pemimpin PKR, Anwar Ibrahim. Blackout 505 adalah tajaan Anwar.

Kenyataannya itu merupakan fatwa songsang yang bercanggah dengan pegangan Ahli Sunnah Wal Jamaah. Sepatutnya beliau mendapatkan nasihat golongan ulama dalam Pas sebelum menyuarakan pandangannya.


Terdapat ahli dan aktivis Pas mengkritik tindakan Husam sehingga ada suara yang sinikal menyarankan beliau menyertai PKR. Mungkin kita boleh bersetuju dengan suara-suara ini kerana Husam nampak lebih ghairah daripada Naib Presiden PKR, Tian Chua yang diketahui semberono dan membuta-tuli.

Semalam, Husam ditahan untuk siasatan mengikut Akta Hasutan. Bukan salah Pas, itu kesalahan Husam sendiri. Beliau mesti bertanggungjawab. Apatah lagi seruan mati syahidnya itu lebih membawa mudarat kepada kesucian Islam, yang pengamal ajaran sesat, Ayah Pin, pun rasanya tidak tergamak lafazkan.

Wasabi Oyabun..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan