Terima kasih kerana mengundi BN

Terima kasih kerana mengundi BN

Jumaat, 9 Mac 2012

Suhaimi Raja Pasir 'jentik teloq Khalid' akui Selcat macam mahkamah Kangaroo!


Kesian MB Khalid serabai yang tersentak apabila 'teloq' beliau di 'jentik' oleh ADUN Sri Muda, Suhaimi Raja Pasir! Ini adalah kerana Suhaimi menganggap Selcat ciptaan kerajaan Khalid Serabai tidak ubah macam mahkamah Kangaroo! Mahu tak mahu terpaksa mencabar Dato' Seri Noh Omar berdebat diluar gelanggang dengan beliau!

Suhaimi Raja Pasir yang juga Ketua Penerangan PKR Selangor dalam kenyataannya baru-baru ini mendesak agar Noh Omar Timbalan Pengerusi BN Selangor berdebat dengan beliau berkenaan isu pasir.

Dalam kenyataanya Suhaimi berkata,

" Saya cabar Dato Seri Noh Omar jika benar beliau bukan seperti ayam jantan hanya berkokok, jaguh berkokok. Kalau beliau betul-betul mempunyai bukti betul ada salah laku yang dilakukan oleh Kerajaan Negeri berhubung dengan apa yang didakwanya di Yayasan Selangor, di Kumpulan Semesta. Dia sediakan gelanggang kita berdebat. Tak perlu panggil Menteri Besar, saya sahut cabaran. Saya sedia berdebat dengan Dato Seri Noh Omar untuk menjawab khususnya daripada segi isu pentadbiran kerajaan semasa di zaman Khir Toyo dan semasa zaman Tan Sri Khalid Ibrahim. Dia sediakan tempat saya hadir. Hantar di Tanjung Karang sekalipun saya akan pergi.”



Sekali pandang macam hebat aje Suhaimi Raja Pasir ini hendak berdebat dengan DS Noh Omar! Dua kali pandang nampak pulak Suhaimi ini macam 'tikus takutkan kucing'! Cakap aja berdegar-degar, tapi bontot penuh dengan najis. Ajak berdebat nak menegakkan benang yang basah, tapi sebenarnya hampas..! Fahamlah mengapa Suhaimi sanggup mewakili Khalid Serabai untuk berdebat kerana kalau dibiarkan Khalid berdebat jangka masa 1 jam akan jadi satu hari pun tak ha..ha..ha.bis..!

Suhaimi sepatutnya berkata,

" Kalau betul-betul mempunyai bukti benar ada salah laku yang dilakukan oleh Kerajaan Negeri berhubung dengan apa yang didakwanya di Yayasan Selangor, di Kumpulan Semesta, kita bawa ke Suruhanjaya Diraja bagi membersihkan nama saya."

Tapi Suhaimi ni ada berani ke! Nak bersihkan nama sendiri pun tak berani tampil kehadapan. Inikan pula nak tubuhkan Suruhanjaya Diraja?

Isu utama adalah penyelewengan pasir Selangor yang mana ianya melibatkan kepentingan rakyat Selangor. Penyelewengan yang berlaku sudah mencapai tahap Kronik sehinggakan Patrick Wong mati dipercayai dibunuh ekoran isu pasir Selangor ini.



8 orang pekerja yang dibuang KSSB juga merupakan satu isu yang serius yang mana kelapan lapan mereka dibuang kerja ekoran tidak disenangi pemimpin Kerajaan Pakatan Selangor kerana mempertikaikan penyelewengan yang berlaku dalam urusan jual beli pasir Kerajaan Selangor.

Isu penyelewengan pasir ini seharusnya dibawa ke peringkat yang profesional yang mana satu Siasatan Suruhanjaya Diraja perlu ditubuhkan bagi mengetahui dan menghukum pihak yang terlibat. Jika Suhaimi seorang ADUN yang matang sudah pasti beliau menyahut cabaran Noh Omar dengan mencadangkan kepada Menteri Besar untuk menubuhkan Suruhanjaya Diraja menyiasat isu penyelewengan pasir dan dalam masa yang sama membersihkan nama beliau yang sudah terpalit dengan penyelewengan yang berlaku.

Inilah dia minda para pemimpin Pakatan PAS, DAP dan PKR. Isu yang sepatutnya dibawa secara Profesional ingin dihala ke arah perdebatan yang tidak menyelesaikan kemelut yang berlaku. Debat hanya untuk syok sediri sedangkan tindakan dan keputusan siasatan tidak diambil kira.

Ini baru Kerajaan Selangor mereka bersikap sebegini belum lagi mentadbir Malaysia. Percayalah jika mereka menguasai kerajaan Malaysia sudah pasti setiap isu akan didebat dan buka dibawa secara profesional. Jawapnya merana badan lah rakyat Malaysia.







Sanggupkah Suhaimi Raja Pasir menyahut cabaran untuk membawa isu penyelewengan Pasir Selangor ini ke Gelanggang Terhormat iaitu Suruhanjaya Diraja. Jangan jadi Bachol atau 'hilang teloq' seperti Anwar Ibrahim yang mana sehingga ke hari ini masih lagi GAGAL membersihkan namanya dalam aksi video Seks. Jangan jadi juga seperti Badrul Amin penasihat ugama MB Selangor yang sehingga kini belum lagi membuat laporan Polis ke atas suami wanita yang beliau di tangkap khalwat.



Rakyat bukannya mahukan satu perdebatan dalam mengetahui siapa yang terlibat dalam penyelewengan pasir Selangor, tetapi rakyat inginkan satu Suruhanjaya Diraja ditubuhkan untuk membuktikan sama ada Suhaimi terlibat ataupun tidak! Kalau kes Teoh Ben Hock boleh paksa kerajaan tubuhkan Suruhanjaya Diraja, tak kan lah nak bersihkan nama sendiri pun takut?

Wasabi Oyabun..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan