Terima kasih kerana mengundi BN

Terima kasih kerana mengundi BN

Rabu, 10 Ogos 2011

Pengurusan Unisel perlu akur titah Sultan!

Pihak pengurusan Universiti Selangor (Unisel) perlu akur dengan titah Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah supaya tiada sebarang ceramah berbau politik diadakan di universiti milik kerajaan negeri itu.

Pengurusan Unisel seharusnya memahami mesej yang disampaikan oleh baginda yang dilihat benar-benar mahu memulihkan imej dan reputasi universiti itu yang semakin merosot sejak kebelakangan ini.

Tindakan menjemput pihak-pihak yang bermotifkan politik dalam apa jua program ceramah atau syarahan di universiti dilihat hanya mengundang keburukan kepada minda serta tumpuan para mahasiswa terhadap tujuan asal mereka berada di universiti itu.

Kita berasakan pengaruh politik yang dibawa masuk ke dalam Unisel secara melampau hanya memberi kesan negatif kepad imej, kredibiliti serta peranan sebenar universiti dalam membangunkan modal insan.

Maka, titah baginda yang melarang menjemput orang politik untuk adakan program politik di Unisel adalah tepat pada masanya. Baginda mahukan Unisel kembali sebagai sebuah pusat pengajian yang melahirkan modal insan yang cemerlang.

Titah Sultan Selangor semalam yang tidak memperkenankan pengurusan Unisel termasuk pentadbiran negeri pada hari ini menjemput orang politik untuk mengadakan ceramah atau syarahan politik di dalam kawasan kampus universiti itu.

Baginda mahu memastikan Unisel tidak dijadikan tempat berpolitik sehingga merosakkan peranan, imej serta reputasi universiti itu.

Wasabi Oyabun..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan