Terima kasih kerana mengundi BN

Terima kasih kerana mengundi BN

Khamis, 11 Ogos 2011

The Star dah melampau - Apa ke jadahnya ajak umat Islam berbuka dengan menu hidangan khinzir!

Kementerian Dalam Negeri telah memanggil Ketua Pengarang akhbar The Star kerana penyiaran artikel mengenai juadah Ramadan yang memuatkan gambar masakan daging khinzir.

Timbalan Ketua Setiausaha (Keselamatan) Datuk Abdul Rahim Mohamad Radzi berkata dalam sisipan semalam, akhbar itu telah menyiarkan artikel bertajuk ‘Ramadan Delights’ yang memuatkan gambar-gambar masakan daging khinzir serta artikel mengenai restoran tidak halal yang menyediakannya.

Supplement Ramadan Delights - an ad 'Best Rib In Town' in Page 2, 'Whipping up an appetite, Mongolian Pork Ribs' in Page 4 and 'Authentic Prime Pork Ribs' in Page 7. In The Star yesterday.

Katanya KDN memanggil Ketua Pengarang akhbar berkenaan bagi menyatakan kesalahan akhbar itu berikutan tindakannya yang tidak sensitif kerana penyiaran artikel terbabit.

“Kementerian memandang serius kesalahan itu terutamanya kerana sisipan bertajuk ‘Ramadan Delights’ itu merupakan ruangan khas bagi memberi panduan dan pilihan kepada umat Islam mengenai restoran untuk berbuka puasa,” katanya dalam kenyataan di sini hari ini.

Beliau berkata akhbar tersebut telah mengakui kesilapan dan akan menyiarkan kenyataan memohon maaf di atas perkara itu.

Sementara itu : Perkasa mahu The Star minta maaf siar gambar khinzir

Akhbar harian The Star perlu meminta maaf kepada umat Islam kerana menyiarkan artikel mengenai juadah Ramadan yang memuatkan gambar masakan daging khinzir, kata Presiden Perkasa, Datuk Ibrahim Ali.

Beliau berkata, tindakan akhbar itu berbuat begitu memperlihatkan sikap mereka yang tidak sensitif terhadap kesucian bulan Ramadan dan menyifatkan tindakan tersebut sebagai biadab.

"Saya amat mengecam keras tindakan akhbar itu yang memuatkan gambar daging khinzir dalam sisipan seksyen makanan dengan muka depannya diberi tajuk ”Ramadan Delights”,” katanya di sini hari ini.

Ahli Parlimen Pasir Mas itu turut meminta Kementerian Dalam Negeri (KDN) mengambil tindakan mengenai perkara tersebut kerana ia bagai mempersendakan umat Islam dan ibadah puasa.

Beliau berkata, setiap pihak harus sentiasa prihatin perkara-perkara yang bertentangan dengan agama Islam, yang merupakan agama rasmi negara ini serta majoriti penduduknya adalah beragama Islam.

Inilah kesempatan yang diambil oleh orang kafir apabila melihat orang Melayu Islam dinegara ini semakin lemah akibat berpecah! Mereka cuba menyerang dari setiap sudut tidak mengira waktu dan tempat. Begitu mudah mereka mempersendakan ugama Islam dan lebih menyedihkan apabila ada juga orang-orang Islam yang sanggup bersekongkol dengan kafir-kafir ini. Wallahuallam.

Wasabi Oyabun..

2 ulasan:

  1. APA KATA TOK GURU NIK AZIZ? SELAGI BELUM DIJAMAH/MAKAN, TAK HARAMKAN? ......

    BalasPadam
  2. The Star lahanat ni mesti minta maaf kepada seluruh rakyat beragama islam negara ini, jika tidak kerajaan harus bertindak tegas dengan menarik saja permit penerbitannya...kurang ajar mesti kena ajar

    BalasPadam