Terima kasih kerana mengundi BN

Terima kasih kerana mengundi BN

Selasa, 26 November 2013

Batu Puteh hak Malaysia : Perkasa desak kerajaan buat rayuan di ICJ?


Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) menggesa kerajaan segera membuat rayuan di Mahkamah Keadilan Antarabangsa (ICJ) di The Hague, mengenai kekalahan kes tuntutan Pulau Batu Puteh kepada Singapura pada 2007.

Pengerusi Biro Antarabangsa Perkasa, Datuk Mustapha Yacob berkata, kerajaan masih mempunyai masa selama empat tahun lagi untuk membuat sebarang rayuan di ICJ mengenai keputusan mahkamah tersebut.

"Kerajaan wajib membuat rayuan berdasarkan apa yang telah didedahkan oleh bekas Pengarah Siasatan Jenayah, Datuk Mat Zain Ibrahim melalui akuan bersumpahnya.

"Ini adalah hak dan maruah rakyat serta negara. Kerajaan tidak boleh memberi sebarang alasan selain tetap membuat rayuan supaya keyakinan rakyat terhadap pemimpin negara tidak terhakis," katanya dalam kenyataan di sini hari ini.

Menurutnya, Perkasa juga mendesak kerajaan supaya membentuk sebuah jawatankuasa yang dikenali sebagai Jawatankuasa Petugas Khas yang terdiri daripada pakar undang-undang yang berwibawa, berintegriti dan berpengalaman.

Katanya, Perkasa menaruh keyakinan tinggi terhadap tuntutan semula hak Malaysia ke atas Pulau Batu Puteh sekiranya aspek sejarah dan undang-undang diteliti dengan baik.

Wasabi Oyabun..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan