Terima kasih kerana mengundi BN

Terima kasih kerana mengundi BN

Isnin, 11 November 2013

Pump gun dalam longkang?

Anggota polis memegang pump gun dan kotak peluru yang ditemukan dalam longkang di Persiaran Penaga, Subang Jaya, pagi semalam.

Selepas sehari suspek utama pembunuhan kejam pegawai AmBank diberkas, polis menemukan selaras pump gun yang dipercayai digunakan dalam kejadian rompakan di bank cawangan itu pada 23 Oktober lalu, di sini hari ini.

Senjata api itu ditemukan dalam longkang berhampiran sebuah kilang alat ganti kereta di Persiaran Penaga, kira-kira 500 meter dari bank tersebut pukul 11 pagi ini.

Ketua Polis Daerah, Asisten Komisioner Yahaya Ramli berkata, pihaknya menjalankan operasi pencarian senjata api itu berdasarkan soal siasat ke atas suspek utama.

"Hasil siasatan awal, suspek memaklumkan telah mencampakkan senjata api itu di sekitar kawasan berkenaan selepas kejadian namun tidak dapat memastikan lokasi sebenarnya.


"Polis menjalankan operasi mencari senjata selama dua jam bermula pukul 9 pagi dan menemukan pump gun serta beberapa butir peluru di lokasi tersebut," katanya ketika ditemui di lokasi penemuan senjata itu hari ini.

Polis semalam menahan pengawal keselamatan warga Indonesia yang merupakan suspek utama kes bunuh seorang pengawai operasi AmBank di sini pada 23 Oktober lalu selepas memburunya selama 19 hari.

Suspek yang nama sebenarnya Loade Ardina Loade Rasila, 35, ditangkap di Kampung Belungkor, Kota Tinggi, Johor pukul 7 pagi semalam selepas terlibat menembak Norazita Abu Talib, 37, dari jarak dekat di bahagian kepala dalam rompakan di premis tersebut di Jalan USJ Sentral 2 di sini.

Kejadian berlaku pukul 6.18 petang ketika mangsa bersama suspek serta empat lagi kakitangan sedang membuka sebuah peti besi berisi wang sebelum suspek tiba-tiba melepaskan tembakan menggunakan senjata api jenis pump gun dan mengenai muka Norazita mengakibatkan mangsa maut di tempat kejadian.

Wasabi Oyabun..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan