Terima kasih kerana mengundi BN

Terima kasih kerana mengundi BN

Selasa, 2 Julai 2013

Shahidan Kassim vs RBA...!!! Kabinet bincang tubuh suruhanjaya siasat Red Bean Army?


Cadangan penubuhan suruhanjaya diraja bagi menyiasat tentera siber yang dikaitkan dengan parti pembangkang, Red Bean Army (RBA) akan dibawa ke mesyuarat Kabinet Jumaat ini.

Perkara itu dinyatakan oleh Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Shahidan Kasim selepas menerima memorandum daripada gabungan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) Islam, di lobi Parlimen hari ini.

"Saya akan membawa perkara ini untuk pengetahuan Kabinet sama ada permohonan ini wajar atau tidak sebab ada banyak laporan polis mengenai RBA ini yang kita lihat cukup aktif sebelum, semasa dan selepas Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13) yang lalu.

"NGO ini mendakwa RBA ini telah mendapat dana yang besar daripada pihak pembangkang untuk membiayai gerakan mereka," kata beliau.


Memorandum tersebut diserahkan oleh Presiden Kelab Wartawan Muda, Dzulkarnain Taib yang mewakili gabungan NGO berkenaan.

Shahidan berkata, kerajaan sentiasa terbuka kepada semua cadangan rakyat termasuk penubuhan suruhanjaya diraja untuk menyiasat RBA.

Dalam memorandum tersebut, gabungan NGO Islam yang dianggotai 130 pertubuhan termasuk Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) percaya gerakan RBA itu berbahaya kepada keselamatan negara dan merosakkan perpaduan negara.

RBA sebelum ini dikaitkan dengan penyebaran berita palsu melalui Internet termasuk di laman sosial antaranya mengenai 40,000 rakyat Bangladesh mengundi dalam PRU-13 lalu.

Wasabi Oyabun..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan