Terima kasih kerana mengundi BN

Terima kasih kerana mengundi BN

Selasa, 14 Ogos 2012

Skandal gambar 'panas' Azmin - Benarkah PKR akan siasat dan siapa pula yang menghalang?



Parti Keadilan Rakyat (PKR) didakwa bercadang melakukan siasatan dalaman terhadap Timbalan Presidennya, Azmin Ali berhubung penyebaran gambar aksi panas yang dikatakan mirip beliau pada April lalu.

Bekas Ketua Pemuda PKR Kedah, Zamil Ibrahim berkata, siasatan dalaman itu bagaimanapun tidak dipersetujui Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim meskipun didesak keras Presiden PKR, Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail dan pemimpin kanan parti lain.

Katanya, pertelingkahan itu menyebabkan berlakunya keretakan dalam PKR yang mana wujud dua kem iaitu kem menyokong siasatan terdiri daripada penyokong Dr. Wan Azizah dan kem yang menolak siasatan terdiri daripada penyokong Anwar dan Azmin.

"Saya difahamkan siasatan dalaman PKR ini tidak direstui Anwar. Beliau tidak mahu siasatan dijalankan walaupun diasak Presiden dan pemimpin kanan parti.

"Ada juga desas-desus mengatakan kamera litar tertutup itu dipasang pihak tertentu dalam kerajaan negeri Selangor sendiri," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

April lalu, beberapa laman blog mendedahkan gambar seks mirip Azmin tetapi beliau menafikannya sambil menuding jari kepada media dan UMNO kerana memfitnahnya namun tiada laporan polis dibuat.

Sementara itu, Zamil berkata, adalah tidak masuk akal bagi seorang pemimpin yang lantang bercakap berhubung hak asasi, keadilan sosial dan integriti namun tidak mempertahankan haknya sendiri jika benar beliau difitnah.


"Apa keputusan dan rumusan terhadap pendedahan gambar seks mirip Azmin itu? Perkara berkenaan telah mendapat liputan meluas media dulu, tetapi apa kesudahannya?

"Kenapa Azmin berdiam diri? Saya difahamkan beberapa laporan polis dan bantahan dibuat daripada pengundi kawasannya Gombak serta ahli kariah masjid. Namun, persoalannya adakah ia berhenti setakat itu sahaja?" katanya.

Wasabi Oyabun..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan