Terima kasih kerana mengundi BN

Terima kasih kerana mengundi BN

Sabtu, 6 September 2014

Jangan ajar Pas buat keputusan?


Pas mengingatkan Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan DAP agar jangan mencampuri urusan dalaman parti itu khususnya dalam isu Menteri Besar Selangor.

Naib Presidennya, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, kedua-dua parti itu sepatutnya bersikap lebih menghormati perbezaan pendapat dengan Pas.

Beliau yang juga Ahli Majlis Syura Ulama Pas memberitahu, terdapat kenyataan-kenyataan seolah-olah mengkritik dan cuba mengajar Pas membuat keputusan dalam isu pelantikan Menteri Besar Selangor yang baharu.

"Saya suka ingatkan kepada semua parti dalam pakatan pembangkang agar kita tidak mencampuri sangat urusan parti-parti lain dan jangan melampaui sempadan parti.


"Memang ada benda yang kita bersetuju dan ada benda kita tidak bersetuju. Itu hak parti masing-masing dan kita perlu hormat," katanya seperti dilaporkan portal berita rasmi Pas, Harakahdaily hari ini.

Pas menerima kritikan hebat daripada sekutu-sekutunya dalam pakatan pembangkang berikutan keengganan pucuk pimpinan parti itu menamakan Presiden PKR, Datin Seri Wan Azizah Wan Ismail sebagai calon tunggal Menteri Besar Selangor.

PKR juga melahirkan kekecewaan terhadap Pas kerana tidak menghormati keputusan yang disepakati pimpinan tertinggi pakatan pembangkang dalam mesyuarat khas 17 Ogos lalu.

Wasabi Oyabun..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan