Terima kasih kerana mengundi BN

Terima kasih kerana mengundi BN

Selasa, 13 Julai 2010

Azmin mula tunjuk 'taring' : Bantah cadangan Hasan Ali selamatkan TALAM CORPORATION!!!

Sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor, semalam berlangsung dengan suasana tegang dan panas selepas berlaku perang mulut membabitkan Mohamed Azmin Ali (PKR-Bukit Antarabangsa) dengan Datuk Dr Hasan Mohamad Ali (Pas-Gombak Setia). Pertikaman lidah itu berlaku apabila Mohamed Azmin mempertikai cadangan Dr Hasan untuk menubuhkan yayasan bagi menguruskan peruntukan pinjaman kredit mikro sebanyak RM50 juta hasil daripada pengambilalihan hutang Talam Corporation sebelum ini. Mohamed Azmin berpendapat penubuhan itu tidak perlu kerana ia akan menambahkan lagi birokrasi dalam pentadbiran kerajaan negeri.

Terdahulu, Dr Hassan ketika sesi penggulungan bajet tambahan peruntukan pembangunan 2010, berkata penubuhan yayasan itu akan membolehkan kerajaan negeri menguruskan skim berkenaan dengan lebih berkesan, selain akan diuruskan oleh individu yang berpengalaman lebih 20 tahun dalam pengurusan skim pinjaman.

Mohamed Azmin turut mempersoalkan kegagalan Alam Flora mengutip sampah mengikut jadual sehingga menyebabkan banyak kawasan di negeri Selangor kotor. Sebagai contoh di Ampang yang mana sampahnya tidak dikutip mengikut jadual. Mengambil contoh di Kuching, Sarawak tidak menggunakan Alam Flora dan bandar itu antara yang bersih di negara ini. Ratusan juta sudah diberikan kepada syarikat itu tetapi perkhidmatan masih lagi lemah.

Kenyataan Mohamed Azmin itu menimbulkan kemarahan Dr Hassan yang juga Pengerusi Jawatankuasa Tetap Hal Ehwal Agama Islam, Adat Melayu, Infrastruktur yang bangkit mempertahankan Alam Flora dan mendakwa kenyataan yang dibuat oleh Mohamed Azmin itu tidak tepat. Mengikut kajian, Alam Flora berjaya mengurangkan aduan orang ramai mengenai perkhidmatan pengurusan sisa pepejal di negeri ini," katanya.

Pertanyaan kepada PR Selangor : Agak-agak siapa yang memonopoli tender cafeteria di bangunan SUK Negeri Selangor ya? Rakyat nak tahu juga...!!!

Wasabi Oyabun..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan