Terima kasih kerana mengundi BN

Terima kasih kerana mengundi BN

Rabu, 8 Oktober 2014

Benarkah Azmin serang Khalid sebab 'tekanan'?


Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pelabuhan Klang, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim tidak akan bertindak balas termasuk mengambil tindakan undang-undang terhadap Menteri Besar, Mohamed Azmin Ali yang terus `menyerangnya' selepas memegang jawatan itu.

Pegawai Khasnya, Faekah Husin berkata, Mohamed Azmin mungkin terpaksa berbuat demikian kerana mahu menyamai prestasi Abdul Khalid semasa menjadi Menteri Besar sebelum ini.

Selain itu jelasnya, perbuatan sedemikian juga dianggapnya sebagai lumrah dalam dunia politik.

"Saya tidak fikir Tan Sri (Abdul Khalid) akan berbuat demikian (ambil tindakan mahkamah) kerana banyak yang perlu dilakukan oleh Mohamed Azmin untuk setidak-tidaknya menyamai prestasi Tan Sri.

"Biarlah dia (Mohamed Azmin) buat kerja dia meskipun terpaksa mengada-adakan cerita untuk kelihatan hebat. Itu lumrah," katanya kepada Utusan Malaysia menerusi aplikasi WhatsApp di sini hari ini.

Dalam 'serangan' terbaharunya, Mohamed Azmin menempelak Abdul Khalid kerana dikatakan gagal mendedahkan hasil siasatan jawatankuasa khas untuk memantau perbelanjaan dana Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS).


Beliau mendakwa Abdul Khalid telah berjanji untuk mengumumkan hasil siasatan dalam tempoh dua minggu selepas jawatankuasa yang terdiri daripada barisan Exco kerajaan negeri ditubuhkan pada 12 Februari lalu.

Jawatankuasa khas yang ditubuhkan di bawah pentadbiran Abdul Khalid itu bertujuan menyiasat dana perbelanjaan bagi pasukan bola sepak PKNS FC sebanyak RM9 juta setahun, program pembangunan usahawan sebanyak RM5 juta setahun dan perbelanjaan tanggungjawab sosial korporat sebanyak RM30 juta setahun.

Mohamed Azmin digugurkan daripada jawatan Ahli Lembaga Pengarah PKNS pada 10 Januari lalu dan sebelum itu, beliau agak lantang mengkritik dasar-dasar yang dilaksanakan di bawah pentadbiran Abdul Khalid seperti kenaikan elaun anggota pentadbiran kerajaan negeri dan pengurangan peruntukan pembangunan.

PKNS juga pernah dikaitkan dengan pelbagai kontroversi lain termasuk penukaran dua pegawai kanan PKNS iaitu Pengurus Besarnya, Datuk Othman Omar dan Setiausaha Eksekutifnya, Norita Mohd. Sidek ke Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK) serta penamatan khidmat 30 kakitangan bertaraf kontrak.

Wasabi Oyabun..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan