Terima kasih kerana mengundi BN

Terima kasih kerana mengundi BN

Khamis, 12 Disember 2013

Rafizi 'budak hingusan' tidak patut hina bekas ahli PKR?


Pengarah Strategi Parti Keadilan Rakyat (PKR), Rafizi Ramli tidak sepatutnya menghina bekas pemimpin atau ahli yang meninggalkan parti tersebut dengan gelaran seperti najis.

Sebaliknya, bekas Ketua Penerangan PKR, Ruslan Kassim berkata, mereka yang masih bersama parti itu yang seharusnya digelar seperti najis.

Menurutnya, Rafizi yang dianggap masih mentah dalam selok-belok politik PKR tidak tahu apa yang sebenarnya berlaku dalam parti itu.

"Kami yang lebih awal mengasaskan PKR lebih mengetahui tentang hala tuju parti itu berbanding individu-individu seperti Rafizi yang 'menaiki kereta api' kemudian.

"Sekiranya, Rafizi menganggap kami yang keluar parti sebagai najis, maka mereka yang masih bersama PKR boleh dianggap sebagai najis," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Beliau mengulas kenyataan Rafizi yang menghina mereka yang meninggalkan PKR sebagai kotoran atau tidak ubah seperti najis seperti dipetik dalam portal Malaysia Today yang antara lain menyebut, Thank you for sucking away our dirt yang didakwa ditujukan kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak susulan tindakan beberapa ahli PKR, khususnya di Sabah yang mengumumkan keluar daripada parti itu baru-baru ini.

Ruslan turut menasihatkan Rafizi agar jangan berlagak angkuh dan sombong terhadap bekas-bekas pemimpin dan ahli PKR terutama mereka yang mengasaskan parti itu.

"Mereka yang masih baharu menyertai PKR termasuk Rafizi tidak sedar perjuangan parti itu kini telah tersasar daripada matlamat asalnya," ujarnya.

Namun, beliau yakin lambat-laun Rafizi akan sedar tentang kesilapannya menjadikan PKR sebagai platform untuk kerjaya politiknya.

"Rafizi dapat melihat hakikat sebenar di dalam PKR. Pesan saya kepada Rafizi, jangan sudah terhantuk, baru tengadah," katanya.

Wasabi Oyabun..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan