Terima kasih kerana mengundi BN

Terima kasih kerana mengundi BN

Jumaat, 13 Disember 2013

Ketakutan Anwar Kepada Shafie Jadi Persoalan?


Kegerunan Anwar Ibrahim terhadap Tan Sri Dr. Muhammad Shafee Abdullah semakin ketara apabila beliau melalui peguamnya Karpal Singh berusaha menyingkirkan peguam terkemuka itu daripada mewakili pendakwa raya dalam rayuan terhadap pembebasannya di atas tuduhan meliwat bekas pembantunya, Mohd. Saiful Bukhari Azlan, lima tahun lalu

Agaknya apa yang menyebabkan Anwar gerun sangat dengan Peguam Terkenal Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah? Sehinggakan Ketua Pembangkang itu bersungguh-sungguh sangat mahu melucutkan peguam itu sebagai Pendakwa raya bagi kes rayuan liwat II Anwar?

Pihak pendakwaan pada hakikatnya mempunyai kes yang boleh menang, namun disebabkan kes yang melibatkan Anwar sama ada ke liwat I dan II, mahkamah terpaksa membebaskan ketua pembangkang itu di atas masalah teknikal.

“Baik liwat I dan II, sebenarnya mahkamah tidak menafikan, bahawa Anwar melakukan kerja liwat, namun kerana kekurangan penyusuan tatacara pendakwaan termasuk tatacara mengemukakan bukti-bukti, maka menjadi pemangkin kepada mahkamah untuk membebaskan OKT (Orang Kena Tuduh) itu secara teknikal.

“Mungkin rekod Tan Sri Muhammad Shafee, sebagai peguam bela yang senantiasa menang pada sebarang kes yang diwakilinya, maka Anwar merasa gerun, kerana kesilapan pihak pendakwaan akan diminimumkan, sehingga memungkinkan Anwar akan sabit kesalahan.

Usaha Anwar melucutkan Shafee terus berjalan, dan kini beliau merayu ke mahkamah Persekutuan, kerana di peringkat mahkamah rayuan, permohonnannya telah ditolak sebulat suara!

Wasabi Oyabun..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan