Terima kasih kerana mengundi BN

Terima kasih kerana mengundi BN

Selasa, 25 Januari 2011

Lebih 90% pengasas PKR tinggalkan parti!

Parti Keadilan Rakyat (PKR) kini seperti sebuah parti yang sedang menuju ke jalan mati apabila lebih 90 peratus daripada 30 individu penting yang menjadi pengasas kepada parti itu sudah meninggalkan perjuangan songsang, Penasihatnya, Anwar Ibrahim.

Daripada jumlah itu hanya tinggal tiga lagi pengasas yang masih setia menyokong Anwar walaupun ketua pembangkang tersebut terpalit dengan pelbagai isu moral iaitu, isterinya, Datuk Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail; Naib Presiden, Tian Chua serta Ahli Majlis Pimpinan Pusat, Badrul Amin Baharom.

Terbaru seorang lagi pengasas PKR yang nombor keahliannya 00012, Ng Lum Yong, mengumumkan keluar daripada parti itu berkuat kuasa serta merta bagi meneruskan perjuangan membela bangsa dan negara melalui saluran baru yang lebih demokratik dan bertanggungjawab iaitu dengan menyertai MCA.

Lum Yong ketika mengumumkan perkara itu di Bangunan MCA Labis hari ini berkata, dia memilih meninggalkan PKR selepas 12 tahun memperhambakan diri kepada perjuangan reformasi kerana parti itu kini caca-merba dan tiada lagi perjuangan untuk rakyat sebaliknya, segala-gala dilakukan kerana Anwar.

"PKR hari ini sudah tiada asas perjuangan, jauh terpesong daripada matlamat asal penubuhan dahulu, tiada lagi reformasi kerana semuanya yang berlaku dalam parti adalah semata-mata demi memenuhi selera politik luar biasa Anwar sehingga segalanya sanggup dipolitikkan tanpa rasa bersalah.

"Sebagai rakyat Malaysia yang bertanggungjawab dan sayangkan negara, saya tidak boleh lagi berterusan berada dalam parti ini, saya perlu keluar demi untuk menyedarkan rakyat supaya jangan lagi tertipu dengan mainan politik kotor Anwar," katanya pada sidang akhbar di sini hari ini.

Hadir sama Presiden MCA, Datuk Seri Dr. Chua Soi Lek; Ahli Dewan Negara, Senator Ezam Mohd. Noor; bekas Naib Ketua Angkatan Muda PKR, Mohd. Zahid Md. Arip dan bekas Setiausaha Sulit Anwar, Anuar Shaari.

Menurut Lum Yong, bersamanya adalah lebih 1,000 ahli PKR yang berbangsa Tionghua akan turut meninggalkan parti bagi menyertai MCA pada bulan Mac nanti atas alasan yang sama iaitu hilang kepercayaan kepada pucuk pimpinan.

Dalam pada itu, Ezam berkata, rakyat negara ini jangan sesekali terpedaya dengan 'mulut manis' Anwar kerana dakwanya, ketua pembangkang itu tiada kredibiliti untuk mentadbir sebuah negara seperti Malaysia memandangkan untuk menguruskan sebuah parti pun beliau gagal.

Katanya, belum ada dalam sejarah politik Malaysia mahu pun dunia, lebih 90 peratus pengasas dan seramai 13 wakil rakyat memilih untuk meninggalkan parti atas alasan yang sama selain sudah tersedar siapa sebenarnya Anwar.

"Saya meminta kepada rakyat supaya jangan sesekali percaya kepada Anwar kerana kalau kami yang pernah begitu rapat dengannya pun boleh ditipu, anda yang jauh dan hanya melihat dia melalui media apatah lagi, tindakan Lum Yong ini satu lagi bukti jelas.

"Anwar ini kaki putar alam yang cukup handal, dia sanggup melakukan apa sahaja demi memuaskan nafsu politiknya termasuk mengadaikan agama, bangsa dan negara. Adakah orang sebegini layak jadi pemimpin," soalnya.

Sementara itu, Soi Lek ketika ditanya mengenai kemasukkan Lum Yong ke dalam MCA berkata, parti itu terbuka dalam menerima keahlian baru termasuk daripada bekas ahli parti lawan meskipun sebelum ini pernah menentang wakil MCA pada pilihan umum lalu.

Katanya permohonan Lum Yong untuk menyertai MCA membuktikan bahawa parti tersebut sentiasa relevan kepada masyarakat Cina walaupun pernah mencatat prestasi terburuk pada tahun 2008

"Dia (Lum Yong) akan jadi biasa dan jika mahu jawatan perlu bertanding mengikut perlembagaan parti dan kemasukan bekas pemimpin PKR ini membuktikan bahawa MCA tetap menjadi pilihan kepada masyarakat Cina," jelasnya.

Wasabi Oyabun..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan