Terima kasih kerana mengundi BN

Terima kasih kerana mengundi BN

Jumaat, 5 November 2010

Perjanjian rahsia: Bukti Anwar dalang bakal didedah!

Jika sebelum ini beberapa bekas pemimpin Parti Keadilan Rakyat (PKR) mendedahkan secara lisan tentang perjanjian rahsia antara parti itu dan DAP yang tidak diketahui oleh Pas, hari ini seorang lagi mengakui mempunyai bukti mengenainya.

Bekas Ketua Wanita PKR Pulau Pinang, Aminah Abdullah berkata, terdapat rakaman percakapan Penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim menerusi telefon bimbit yang mengarahkan pemimpin-pemimpin parti itu supaya tidak memberi ruang kepada Pas dan DAP memegang jawatan penting dalam pentadbiran kerajaan negeri.

Menurutnya, rakaman kira-kira lima minit itu dibuat semasa satu mesyuarat dalaman PKR kira-kira dua tahun lalu.

"Saya mendapat maklumat ada rakaman selama hampir lima minit tentang Anwar hentam Pas dan DAP melalui telefon. "Saya difahamkan rakaman ini akan didedahkan tidak lama lagi," katanya di sini hari ini.

Ketika membahaskan Bajet 2011 di Dewan Rakyat baru-baru ini, Ahli Parlimen Kulim-Bandar Baharu, Zulkifli Noordin mendedahkan wujud perjanjian rahsia berhubung pegangan kuasa politik antara PKR dan DAP yang tidak diketahui oleh Pas.

Melalui perjanjian rahsia itu, DAP akan memiliki kuasa autonomi ke atas Pulau Pinang sekiranya pakatan pembangkang berjaya mengambil alih Kerajaan Persekutuan.

Perjanjian itu turut membenarkan wakil DAP dilantik sebagai menteri besar di negeri-negeri dimenangi parti itu.

Aminah memberitahu, dengan pendedahan rakaman itu, rakyat khususnya pemimpin dan ahli Pas dapat mengetahui sendiri siapa Anwar sebenarnya.

"Ketika itu, baru rakyat atau penyokong Pas akan tahu siapa Anwar. "Adakah Anwar seorang kawan, mempergunakan kawan atau musuh dalam selimut," ujarnya.-UM

Wasabi Oyabun..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan