Terima kasih kerana mengundi BN

Terima kasih kerana mengundi BN

Ahad, 15 November 2009

Anwar: Ada Orang Halang Bicara Liwat Saya!

Baru-baru ini saya singgah sebentar di blog Anwar Ibrahim, seorang manusia "retorik" yang tak bahis-habis dengan akal "busuk"nya. Setelah rayuannya berhubung kes meliwat saiful Bukhari ditolak oleh sidang Mahkamah, dengan "selamba"nya Anwar mengatakan bahawa "perbicaraan kes mahkamahnya itu dihalang oleh seseorang"! Alangkah terkejutnya saya dengan dakwaan "kaki pembelit no.1 negara" itu. "Statement" apakah ini? Apakah yang cuba disampaikan oleh "pengkhianat bangsa ini"?

Sememangnya selama ini, semua umum tahu bahawa sudah berkali-kali perbicaraan Saiful VS. Anwar ini ditangguh. Dan boleh dikatakan bahawa semua penangguhan kes liwat Anwar part II ini didalangi oleh Anwar sendiri. Pelbagai helah dan taktik digunakan. Bermula dari peristiwa "lari masuk ke dalam Kedutaan Turki", sehinggalah hari ini dengan pelbagai rayuan dikemukakan Anwar melalui peguamnya.

Perbuatan Anwar ini seakan-akan mempermainkan sistem perundangan dan kehakiman negera. Tidak dapat dinafikan bahawa Anwar sememangnya licik dalam perancangannya. Apatah lagi, Anwar sering dibantu oleh "tangan ghaib" yang sanggup membentangkan "karpet merah" padanya!

"Belit" apa yang cuba dimainkan oleh Anwar? Siapa yang cuba menghalang perbicaraan kesnya kali ini? Tun Dr. Mahathirkah? Bukankah Tun sudah kehilangan semua kuasanya? Datuk Seri Najibkah? Bukankah Datuk Seri Najib sudah memberitahu Anwar dirumahnya tempohari bahawa beliau tidak berkuasa dalam mencampuri sistem perundangan? Siapakah gerangan yang menghalang? Pendakwarayakah? Hakimkah? Bukankah selama ini Hakim sering membuat keputusan yang berpihak kepada Anwar sehingga berkali-kali meng"hadiah"kan penangguhan kes kepadanya? Atau peguamnya sendiri yang Anwar maksudkan? Sulaiman sakit dan tak dapat meneruskan kes lagikah? Bukankah Sulaiman sudah menarik diri? Pengawal keselamatan mahkamahkah yang dimaksudkan Anwar? Juri? Pentarjemah bahasa dimahkamah? Siapa yang halang kamu, Anwar? Siapa? Soros? Wilfowitz? Atau Rice?

Saiful Bukhari sudah lama menanti. Sudah "berjanggut" dia menunggu "hari kebenaran". Pelbagai rayuan yang telah diutarakan kepada Anwar untuk tidak lagi menanggih-nangguhkan kes ini. Bukan hanya dari Saiful, bahkan ada ADUN PKR sendiri yang bertindak keluar parti semata-mata kerana tidak yakin dengan status Anwar yang selalu berdolak-dalik untuk menghadapi "muka pengadilan".

ADUN Pelabuhan Klang sudah "bebas" dari belenggu "subahat" Anwar? Apa lagi yang Anwar tunggu? Apakah Anwar menunggu supaya 10 orang lagi ADUN PKR hilang sabar padanya? Semuanya sudah bersedia di pihak Saiful untuk menghadapi Anwar. Hanya menunggu sehingga Anwar "ada telur" sahaja. Itu pun kalau "Bung Anwar punya telur". Kalau "tak punya telur", sampai 2 kali pilihanraya pun belum tentu mahkamah akan bersidang!

Sudahlah Anwar! Tak payahlah Anwar menuding jari kepada sesiapa. Semua rakyat sudah bosan dengan "permainan lidah berbelit" Anwar. Orang yang dimaksudkan Anwar sebagai individu yang menghalang perbicaraan kes ini tidak lain tidak bukan ialah Anwar sendiri. Jika telahan ini salah, kita cabar Anwar supaya mendedahkan siapa "penghalang" yang dimaksudkan. Jika Anwar tidak dedahkan, maka usah beri alasan baru untuk tidak mendedahkan.

Bukankah Anwar selama ini begitu "pakar" di dalam bab "dedah mendedah" ini? Jangan mainkan minda rakyat lagi. Rakyat sudah jelak dan celik dengan "putaran lidah belit sesumpah" seperti Anwar Ibrahim. Hadapilah hakikat ini bahawa Anwar, dengan izin Allah, akan kembali ke dalam penjara dalam keadaan tua, memalukan anak isteri dan keluarga, sekaligus akan merempat sebagaimana peristiwa "mata lebam" beberapa tahun yang lampau! - myKMU

Wasabi Oyabun

5 ulasan: