Terima kasih kerana mengundi BN

Terima kasih kerana mengundi BN

Jumaat, 1 Julai 2011

Azmin sebenarnya tak layak cakap soal pengundi hantu!

Bekas Setiausaha Sulit Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Anuar Shaari menyifatkan Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali tidak layak untuk bercakap soal pengundi hantu sekiranya mahu 'membersihkan' Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).

Katanya, kes yang berlaku pada Azmin itu adalah kes terpencil dan SPR bersedia membetulkan keadaan tersebut.

"Jika benar keadaan itu serius, maka Azmin tidak akan menang dalam pilihan yang beliau sertai pada 1999 dan 2008.

"Ternyata dakwaan itu adalah taktik mereka bagi menghalalkan perhimpunan haram Bersih dan menjadikan SPR sebagai 'kambing hitam'.

"Azmin jangan berlagak seperti ayam jantan yang kuat berkokok tetapi ekornya penuh dengan tahi," katanya dalam kenyataan akhbar di sini hari ini.

Anuar berkata, Azmin sepatutnya terlebih dahulu membersihkan isu yang terpalit mengenai dirinya dan isteri, Shamsidar Taharin dan Anwar.

"Azmin perlu jelaskan kenapa Anwar memberi saham-saham bernilai RM30 juta kepada Shamsidar? Apakah jenis dan bentuk perkhidmatan yang diberikan oleh Shamsidar kepada Anwar? Apakah duit perkhidmatan Shamsidar digunakan untuk membiayai politik dan hidup mewah Azmin.

"Jika Azmin ada masalah untuk membersihkan isu-isu ini, beliau boleh menjemput adiknya Ummi Hafilda untuk menjelaskan bagi pihak beliau," jelasnya.

Bila Ummi Hafilda buat keterangan, Anwar diam dan sekadar buat tak indah. Dia nafi semua yang di sebut tapi dalam penafian ini dia juga tidak ambil tindakan saman pada Ummi ini. Jika sekadar pandai nafi tapi tak pandai menghentikan nya,umum berpendapat Anwar masih mahu lari dari sifat keberanian nya untuk tegakkan kebenaran.

Bila Ummi kata isteri Azmin ada affair dengan Anwar,sepatutnya dari awal lagi Anwar terjah Ummi dan seret dia ke muka pengadilan. Tapi ini dibiarkan berlarutan sehingga Anwar kalau boleh mahu perkara ini dilupakan rakyat.Tapi dalam penafian demi penafian ini anwar sudah di asak dengan keperluan untuk lakukan sesuatu demi ugama nya. Kenapa dia berselindung?

Sementara itu Anuar berkata, Anwar, Azmin dan pemimpin pakatan mengamalkan 'politik sate' demi menjayakan perhimpunan haram Bersih.

"Penyokong mereka telah dihasut, dibakar dan dikipas dengan fitnah agar rakyat bangkit berhimpun dan menentang kerajaan.

"Akhirnya yang mendapat faedah adalah Anwar kerana berjaya memanipulasi penyokongnya di jalanan bagi menjayakan agenda peribadi beliau," jelasnya.

Wasabi Oyabun..

1 ulasan:

  1. saya mewakili pihak mykmu.net ingin menarik perhatian pihak tuan
    bahawasanya...laman web mykmu.net akan mengadakan Majlis Himpunan penulis penulis maya pada november ini, Insya'Allah ..Perdana Menteri Malaysia turut akan menghadiri majlis tersebut tarikh resmi akan diberitahu kelak...

    Buat masa ini apa yang boleh saya beritahu majlis berkemungkinan diadakan di lembah klang dan penginapan akan disediakan bagi peserta yang datang dari luar lembah klang...


    andai berminat sila beri nama, blog anda dan no tel untuk dihubungi..


    Tuan boleh menghubungi saya di email dkds@mykmu.net

    BalasPadam