Terima kasih kerana mengundi BN

Terima kasih kerana mengundi BN

Ahad, 4 Ogos 2013

Pembunuhan Hussain Ahmad Najadi Dirancang?


Pembunuhan pengasas Kumpulan Perbankan Arab Malaysia, Hussain Ahmad Najadi bukan disebabkan kegagalan urusan hartanah, tetapi telah dirancang lebih awal, demikian dakwa anaknya.

Pascal Najadi menafikan sebarang penglibatan bapanya dalam urusan hartanah sebelum kematiannya setelah jawatankuasa Tokong Kuan Yin memberitahunya bahawa bapanya merupakan perunding antara dua pihak di hari beliau ditembak.

Beliau berkata bapanya menjadi orang tengah untuk tokong berkenaan dan sekumpulan orang yang beliau katakan ‘seseorang’ yang meminta wang dari dana amanah tokong itu.

“Bapa saya merupakan perunding antara dua pihak. Tidak ada perjanjian hartanah yang gagal dalam pembunuhan bapa saya kerana syarikat kami tidak terlibat dalam urusan itu,” katanya kepada Bernama melalui telefon dari Moscow, Rusia.

Isnin lalu, Hussain Ahmad Najadi, 75, terbunuh sementara isterinya Chong Mei Kuen, 49, cedera parah akibat ditembak dari jarak dekat di kawasan parkir selepas meninggalkan tokong tersebut yang terletak di Lorong Ceylon di sini.

Semalam polis mengeluarkan gambar yang disyaki sebagai suspek yang dikenali sebagai Sci Ngan Zai atau Ah Chian dan menahan seorang pemandu teksi berumur 44 tahun yang membawa suspek meninggalkan tempat kejadian.

Pascal, 45, yang memegang kerakyatan Swiss dan British berkata semasa rundingan pada Isnin itu, bapa beliau bertegas tidak membenarkan sebarang pihak mengambil dana amanah tokong itu kerana ia merupakan wang tokong berkenaan.

Jurubank itu berkata jawatankuasa tokong telah memberitahunya bahawa suspek yang menembak bapanya sedang menunggu bapanya sebelum perjumpaan berlangsung.

Bapanya berminat untuk melindungi tokong itu sejak 2008 sementara Chong merupakan salah seorang anggota jawatankuasa itu.

Bimbang bahawa polis belum lagi menahan pembunuh bapanya, Pascal berkata : Saya tidak akan datang ke Malaysia sehingga suspek yang membunuh bapa saya ditangkap.”

Wasabi Oyabun..!!!

1 ulasan:

  1. Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,

    Kami ingin memohon jasa baik untuk link 'Rakyat News' dalam senarai blog pilihan di blog anda.

    Sekian. Terima Kasih

    Selamat Hari Raya Aidilfitri dari Rakyat News.

    Maaf Zahir dan Batin


    RAKYAT NEWS

    http://www.rakyatnews.my/

    BalasPadam