Terima kasih kerana mengundi BN

Terima kasih kerana mengundi BN

Sabtu, 23 Julai 2011

Isu kapal selam: Tindakan undang-undang akan diambil!

Menteri Pertahanan, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi mengulangi amaran bahawa kementerian itu akan mengambil tindakan undang-undang terhadap pihak yang terus memanipulasi fakta kononnya terdapat penyelewengan dalam pembelian dua kapal selam ”Scorpene” dari Perancis.

Beliau berkata, pihaknya telah berulang kali menjelaskan isu berhubung pembelian dua kapal selam itu di Parlimen bahawa ia dilakukan secara telus.

"Sekiranya Dr. Kua (Kia Soong) dan Suaram membawa peguam dari Perancis, William Bourdon untuk mendakwa kerajaan Malaysia di mahkamah Perancis, kita juga akan mendakwa Dr Kua (Kia Soong) sekiranya terdapat bukti ada fakta yang dimanipulasikan,” katanya kepada pemberita selepas merasmikan Sepakat Komuniti 1Malaysia daerah Hilir Perak di sini hari ini.

Beliau mengulas mengenai kehadiran peguam Perancis William Bourdon di Pulau Pinang pada majlis penerangan berhubung perkembangan terbaru dalam siasatan perjanjian pembelian kapal selam itu antara kerajaan Malaysia dengan firma pertahanan DCNS yang berpangkalan di Perancis.

"Penasihat undang-undang Kementerian Pertahanan sedang meneliti fakta-fakta dalam buku tulisan Kia Soong yang diselewengkan mengenai aset-aset pertahanan untuk membolehkan beliau diambil tindakan mahkamah,” katanya.

Wasabi Oyabun..

2 ulasan:

  1. KURANG AJAR NAMPAKNYA CINA BANGSAT NIE TAK HABIS2 NAK SALAHKAN KERAJAAN SEKARANG.!!
    TAPI LAGI BANGSAT BILA MELAYU PAS TURUT SAMA MENYOKONG DEPA NIE.!! HARAM JADAH PUNYA PAS!!

    BalasPadam
  2. sebenar nya pemimpin melayu belajar sejarah tapi tidak pernah mengambil iktibar dari permainan sejarah.
    Sekarang kita tanya : siapa pemimpin melayu berani ?
    siapa pemimpin melayu buat apa yang dicakap ?
    siapa pemimpin melayu yanmg akan berkata 'tidak ' jika ada permohonan rakan kompenan yang bersifat perkauman.

    Jadi .. 15 tahu lagi melaytu hanya akan terpinggir, tinggal dipinggir bukit dan hutan.

    Jadi jangan pemimpin melayu sekarang salah kan orang melayu kerana kehilangan kuasa memrintah dalam tanah melayu sendiri.

    BalasPadam