Terima kasih kerana mengundi BN

Terima kasih kerana mengundi BN

Rabu, 25 September 2013

Yuktes : Cubaan Padam ‘Terlibat Aktiviti Homokseksual’ Gagal Bersihkan Anwar Biseksual?


Bekas pembantu kepada pasukan pembelaan Anwar Ibrahim, Yuktes Vijay berkata walaupun Ketua Umum PKR berjaya memadamkan satu perenggan penghakiman Mahkamah Persekutuan dalam kes liwat pertamanya, namun beliau tetap gagal membersihkan dirinya sebagai seorang biseksual.

Kes liwat pertama Anwar dituduh bersubahat dengan adik angkatnya, Sukma Darmawan Sasmitaat Madja meliwat bekas pemandu isterinya, Azizan Abu Bakar di Tivoli Villa di Kuala Lumpur, di antara Januari dan Mac 1994.

Menurutnya imej Anwar terpalit sebagai seorang biseksual bukan semata-semata bergantung terhadap satu perenggan penghakiman Mahkamah Persekutuan pada tahun 2004 itu, sebaliknya ia juga turut tercatat dalam penghakiman dalam Mahkamah Tinggi bagi kes liwat kedua.

Kes liwat kes kedua, Anwar dituduh meliwat bekas pembantunya, Mohd Saiful Bukhari Azlan, pada 26 Jun 2008 di 11-5-1 Desa Damansara Condominium, No 99, Jalan Setiakasih Bukit Damansara, Kuala Lumpur, antara 3.01 petang hingga 4.30 petang.

“Tujuan Anwar berbuat demikian seperti biasa bertujuan untuk menimbulkan persepsi. Walaupun Anwar berjaya padam perenggan tersebut, namun masih ada beberapa sumber bukti lain, antaranya penghakiman kes liwat kedua, di mana bagaimanakah DNA Anwar ditemui di dalam dubur didapati Saiful.

“Dakwaan ini turut dipersetujui oleh pakar Anwar sendiri iaitu Dr Mac Donald, malah pakar luar negara itu hanya membidas jangka masa kesuburan sperma yang dirujuk melalui journal Allard, sebuah journal perubatan.

“Bermakna Dr Mac Donald mengesahkan DNA yang ditemui dalam dubur Saiful itu adalah DNA Anwar,”kata Yuktes.

Yuktes berkata demikian ketika mengulas kenyataan Senator Ezam Mohd Nor yang menegaskan pendiriannya terhadap Anwar tidak akan berubah sekalipun bekas mentornya itu berjaya berjaya memadamkan satu perenggan penghakiman Mahkamah Persekutuan tersebut.

Ezam : "Cubaan Anwar Padam 'Terlibat Aktiviti Homoseksual ' Tidak Kembalikan Keyakinan Saya"

Pada 2 September 2004, Mahkamah Persekutuan daripada tiga panel hakim, Datuk Abdul Hamid Mohamed, Tengku Datuk Baharuddin Shah Tengku Mahmud dan Datin Paduka Rahmah Hussain membebaskan Anwar dengan keputusan majoriti 2-1 terhadap pertuduhan meliwat Azizan yang dijatuhi hukuman bersalah sebelum ini.


Abdul Hamid merangkap ketua panel tiga hakim dari Mahkamah Persekutuan itu telah membuat ulasan berikut: “kami mendapati wujud keterangan yang mengesahkan perayu (Anwar dan Sukma Darmawan ) terlibat dalam aktiviti homoseksual dan kami cenderung untuk percaya bahawa insiden yang didakwa berlaku di Tivoli Villa itu benar-benar berlaku…”.

Anwar Pohon Mahkamah Keluarkan Frasa "Terlibat Aktiviti Homoseksual'

Yuktes menambah, dalam kes liwat kedua, sifat dan perwatakan Anwar sepanjang perbicaraan meletakkan dirinya sebagai seorang bersalah dengan tidak berani memberi keterangan di kandang saksi dan gagal menyediakan alibi untuk membela dirinya.


“Apabila Anwar meminta untuk diberi ikat jamin untuk kes liwat kedua, peguam dia memberi alasan kepada mahkamah bahawa mereka mempunyai seorang saksi alibi.

“Sehingga tamat perbicaraan, tiada seorang pun saksi alibi yang dicatat dalam senarai saksi alibi yang dihantar kepada mahkamah sebelum ini dipanggil. Bermakna Anwar telah menipu mahkamah dengan berbohong berkaitan saksi alibi.

“Malah, keengganan Anwar untuk naik ke kandang saksi bagi menjawab tuduhannya juga meragukan. Kononnya dia tidak diberi keadilan yang sewajarnya, tetapi itu adalah satu pembohongan.

“Ingat lagi berapa kali mahkamah ditunda atas permohonan peguam Anwar ? Soalnya kenapa Anwar meminta Saiful secara spesifik menghantar dokumen itu pada masa, tarikh, dan tempat yang dituduh di mahkamah. Kenapa Anwar tidak suruh Ibrahim Yaakob sendiri yang hantar,”katanya.

Kata Yuktes lagi usaha Anwar memadamkan perenggan itu bukan bertujuan untuk membersihkan maruahnya, sebaliknya mahu menyaman sesiapa sahaja yang membangkitkan persoalan perenggan tersebut.

“Hakikatnya saya tahu kebenaran itu, malah Anwar juga tahu kebenarannya. Ini bukan soal maruah dia, ini adalah untuk persepsi sebab satu perenggan ayat itu tidak akan dapat memadamkan kebenaran yang Ezam, Nallakarupan, Anuar Shaari, Zulkifli Noordin dan saya tahu.

“Dia nak padam perenggan itu agar dia boleh saman sesiapa yang panggil dia biseksual. Itu sahaja,” tegasnya.

Wasabi Oyabun..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan