Terima kasih kerana mengundi BN

Terima kasih kerana mengundi BN

Khamis, 26 September 2013

Anwar Kini Di New York Mengadu Kepada Al Gore & CFR?


Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim kini berada di New York berjumpa dengan bekas Naib Presiden Amerika Syarikat (AS) Al Gore dan berforum di badan pemikir AS, Council Foreign Relation (CFR).

Twitter Anwar 10 jam lalu menyebut, Anwar bermesyuarat dengan Al Gore dan Mary Robinson di pejabat CFR berjumpa dengan Richard Haas dan Robert Rubin (bekas Setiausaha Kewangan AS).

Al Gore merupakan Pengerusi Generation Investment Management (GIM) merupakan individu yang lantang menyokong perkahwinan sejenis.


Wartawan Malaysiakini, Kuek Ser Kuang Keng dari New York melaporkan Anwar telah memberi amaran kepada kerajaan Malaysia dan Suruhajaya Pilihanraya (SPR) agar tidak melakukan persempadanan semula kawasan pilihanraya.

“Jika mereka meneruskan (dengan persempadanan itu), akan ada masalah. Saya boleh berjanji kepada anda, di Parlimen dan di luar Parlimen , kami akan menjadikan ia satu isu utama, kita tidak akan mengalah ,” katanya.

Mengikut Perlembagaan, SPR perlu membentangkan satu persempadanan pilihan raya baru ke dalam Dewan Rakyat untuk dibahaskan, setiap lapan hingga 10 tahun sekali.

Kali terakhir ia dibuat pada tahun 2003 iaitu menjelang pilihan raya umum 2004.

Kini, masanya sudah melebihi 10 tahun. Oleh itu, SPR mahu tidak mahu terpaksa membuat persempadanan tersebut.

Wasabi Oyabun.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan