Terima kasih kerana mengundi BN

Terima kasih kerana mengundi BN

Sabtu, 14 September 2013

PM akan umum dasar untuk Bumiputera!


Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak akan mengumumkan dasar komprehensif untuk menggalakkan penglibatan Bumiputera dalam sektor ekonomi tidak lama lagi.

Beliau menyatakan demikian menerusi status terbaharu dalam akaun Twitter. Semalam, Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Abdul Wahid Omar berkata pengumuman mengenai dasar-dasar itu akan dibuat Sabtu ini.

Menurutnya antara perkara yang bakal disentuh Perdana Menteri ialah pembangunan modal insan, pemilikan ekuiti dan hartanah oleh Bumiputera.

Dalam satu lagi Tweet, Najib yang juga Menteri Kewangan berharap pelaburan untuk projek Taman Biopolimer Kertih (KBP) dapat membangunkan industri bioteknologi negara.

"Saya berharap KBP juga akan mengukuhkan ekonomi Malaysia," katanya. Pihak berkuasa Wilayah Ekonomi Pantai Timur (ECER) menjangka KBP dapat menarik pelaburan bernilai RM7 bilion menjelang 2015.

KBP ialah kompleks bio-penurasan generasi kedua yang terbesar di Asia dan kewujudannya menjadikan Malaysia perintis dalam bidang bioteknologi. - Bernama

Wasabi Oyabun..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan