Terima kasih kerana mengundi BN

Terima kasih kerana mengundi BN

Selasa, 10 September 2013

Penipuan Anwar : Yuktes Lapor Kepada Kedutaan Amerika Syarikat?


Yuktes Vijay bekas pembantu kepada pasukan pembelaan Datuk Seri Anwar Ibrahim semalam telah membuat laporan kepada kedutaan Amerika Syarikat (AS) dan enam kedutaan lain iaitu Syria, Qatar, Australia, Peranchis, British dan Turki.

Laporan itu berkaitan dengan penipuan Anwar tentang keputusan Pilihanraya Umum ke-13 yang mendakwa terdapat pengundi hantu, warganegara Bangladesh dan kejadian blackout di pusat-pusat pengundian.

Yuktes turut memberi satu salinan bertulis kepada kesemua kedutaan tersebut.

Bekas pembantu peguambela itu ketika ditemui NST di kedutaan AS turut membuat cabaran terhadap Anwar untuk berdebat dengannya tentang penipuan itu.

“Saya tidak nampak mengapa saya tidak boleh mencabar Anwar untuk berdebat. Beliau hanya seorang ahli biasa parlimen yang dipilih oleh orang ramai.

“Alasan mengapa saya lakukan ini adalah kerana saya tidak mahu mana-mana negara atau badan asing berfikir bahawa Malaysia mempunyai sistem demokrasi yang cacat, di mana tuduhan itu adalah tidak benar.” katanya.

Ketika dihubungi AIDCNews, Yuktes menambah langkahnya menjejakkan kaki ke kedutaan itu merupakan langkah permulaan yang bakal disusuli dengan langkah-langkah seterusnya.

“Apabila saya tuduh dia penipu, Anwar tidak jawab, bila saya kata Anwar biseksual, dia juga tidak saman, sekarang ini saya cabar dia berdebat, ini pun saya yakin dia tidak akan sahut.

“Ini baru permulaan, banyak lagi langkah seterusnya, terdekat saya akan desak agar gelaran Menteri Kewangan Asia Terbaik oleh Asiamoney ditarik balik. Bukti yang ada hari ini menunjukkan Anwar tidak layak untuk gelaran itu.

“Saya juga bercadang untuk berjumpa dengan Setiausaha Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) dan Setiasaha Inter-Parliamentary Union (IPU) melalui Kementerian Luar Negeri.

“Saya tidak pernah minta pertolongan daripada pihak kerajaan mahupun kementeriaan, tetapi kali ini saya perlukan bantuan mereka kerana ia melibatkan pihak asing,”katanya lagi.- AIDCnews

Wasabi Oyabun..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan