Terima kasih kerana mengundi BN

Terima kasih kerana mengundi BN

Ahad, 6 Februari 2011

Live dari Cairo: Blogmaster Medan Info Kita melapurkan - Permintaan Kami Dari Cairo..! Tolonglah....!!!

Kepada juak juak murahan PAS, apa faedahnya demo yang anda semua buat didepan Pejabat Kedutaan Mesir di Kuala Lumpur..??

Kerajaan Malaysia sedang bertungkus lumus untuk membawa keluar pelajar pelajar kita di Mesir. Sukarelawan Kelab Putera 1 Malaysia bersengkang mata tidak tidur dan cukup rehat menjadi penghuni dibawah khemah menunggu dipintu masuk International Departure Cairo International Airport. Ada sekumpulan Sukarelawan lagi, sentiasa bergerak dari satu tempat ke satu tempat untuk proses menghantar bekalan makanan dan memastikan anak anak kita dibawa ke Cairo International Airport.

Keadaan yang semakin meruncing disini sekaligus membuatkan jalanraya sentiasa sibuk kerana tempoh had waktu sangat singkat masing masing mengejar masa bagi mengelakkan terperangkap dalam Perintah Berkurung [CURFEW].

Begitulah risiko yang diambil oleh sahabat sahabat kami. Oleh itu pihak berkuasa disini seperti memberikan kelonggaran kepada mereka yang melaksanakan tugas tugas "humanitarian services", malah pihak Kedutaan Besar Malaysia disini pun mohon immunity diberikan....

Baghalnya juak juak murahan PAS yang membuat demo seperti mahu masuk campur konflik negara Mesir, berdemo tanpa sebab kukuh mahu Hosni Mubarak letak jawatan..! Apa untungnya pada rakyat Malaysia..??

Tidakkah tindakan bebal ini akan menyusahkan kerja kerja kami disini..?? Sekiranya pihak kerajaan Mesir tersinggung dengan tindakan mereka yang berdemo ini, tidak mustahil kami disini akan menjadi mangsa..????

Foto ini Blogmaster Medan Info Kita rakam pagi tadi dari jendela tempat penginapan kami disini. Pasukan Tentera yang menggunakan kereta perisai mereka standby 24 hours dan akan menutup jalan sebaik sahaja jam 7 malam iaitu waktu Perintah Berkurung - CURFEW.

Apa akan jadi kepada kami sekiranya rakyat Malaysia juga menjadi sasaran pihak berkuasa Mesir..?

Malam tadi kami lalui pengalaman pahit yang mengerikan..., sila klik di sini .

Penang Wasabi..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan