Terima kasih kerana mengundi BN

Terima kasih kerana mengundi BN

Ahad, 6 Februari 2011

Live dari Cairo : Blogmaster Medan Info Kita melapurkan - Updates .. Dari DMAK "Terima Kasih Kerajaan Malaysia.."

Kami singgah sebentar di Abbasiah sbentar sebelum kembali bertugas di Cairo International Airport.

Di Abbasiah terletaknya satu Malaysian Hall untuk pelajar pelajar kita. DMAK - Dewan Malaysia Abbasiah Kaherah juga menjadi lokasi pengurusan proses membawa pelajar pelajar kita keluar dari Mesir.

Sempat bertanya khabar pelajar pelajar yang sedang mendaftar sebelum kami bawa ke Cairo International Airport. Blogmaster bertemu bual dengan dua orang pelajar...

Ridzauddin yang menuntut di Shoubra pengajian Takhasus Qira'at. Beliau berasal dari Kedah. Disebelahnya pula, Fauzi Naim juga mengambil pengajian yang sama.

Apabila diajukan soalan bagaimanakah perasaan mereka dapat dibawa keluar dari Mesir..? Mereka tersangat bersyukur... walaupun pada mulanya agak keberatan kerana hanya tinggal satu semester sahaja lagi untuk habiskan pengajian, tetapi secara jujur kata mereka "bila fikirkan entah apa pula akan berlaku selepas ini.., takut keadaan jadi bertambah buruk.., lebih baik kami pulang dulu Bang..."

Bila ditanya apa pandangan mereka terhadap usaha usaha gigih kerajaan yang mahu pastikan anak anak kelahiran Malaysia segera dibawa keluar dari "danger zone" memandangkan situasi disini semakin tegang..., jawab mereka "terima kasih kepada kerajaan Malaysia, yang pentingnya kami dapat keluar dari sini. Tinggal disini pun, kami semakin susah, tak bebas nak keluar, bahaya... ".

Oleh : Blogmaster Medan Info Kita

Wasabi Oyabun..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan