Terima kasih kerana mengundi BN

Terima kasih kerana mengundi BN

Rabu, 9 Mei 2012

Isu air Selangor : Kedegilan MB Khalid membuatkan Sultan tegur kerajaan negeri!


Kira-kira 70 peratus projek perumahan baru di Selangor dikhuatiri tidak dapat dilaksanakan akibat krisis bekalan air dan akan menimbulkan masalah kepada rakyat di samping merugikan Selangor kata Noh Omar.

"Bila air tiada, projek perumahan baru tidak dapat dibuat kerana jika nak buat rumah baru, kena ada air. Syarikat Bekalan Air Selangor (Syabas) hanya bekalkan air dan bukan loji air,"

Itu komen Noh Omar sebagai mengulas titah Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah semalam yang mengingatkan kerajaan Selangor supaya tidak mempolitikkan isu air demi kepentingan rakyat dan pembangunan Selangor.

Tindakan mempolitikkan isu air akan menyebabkan negeri Selangor rugi dan tidak dapat membangun seperti dirancang jelas menyokong kenyataan Sultan Selangor.

Akibat keengganan kerajaan negeri memberi persetujuan kepada projek pembinaan Loji Rawatan Air Langat 2, 129 projek pekilangan yang menawarkan lebih 12,000 peluang pekerjaan di Selangor juga mungkin tidak dapat dilaksanakan.

"Kerana bekalan air tidak mencukupi, kilang-kilang itu tidak dapat memulakan pembinaannya. Maka kerajaan negeri rugi pelaburan sebanyak RM3.8 bilion,"

Apa Khalid Gagap nak jawap bila RM3.8 billion pelaburan tak dapat dilaksanakan di Selangor? Adakah cukup dengan simpanan 1 billion hasil jualan harta-harta dan tanah kepunyaan kerajaan negeri?

Lihatlah video di bawah ini! Jahanam punya Pakatan Rakyat..!!!











Wasabi Oyabun

Tiada ulasan:

Catat Ulasan