Terima kasih kerana mengundi BN

Terima kasih kerana mengundi BN

Isnin, 24 Mei 2010

SPRM Putrajaya ke pejabat Perhutanan Kelantan!















Empat pegawai Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menghabiskan masa lebih empat jam di Pejabat Perhutanan Kelantan di sini hari ini bagi meneliti beberapa dokumen berkaitan pemberian lesen balak di negeri ini.

Pengarah Jabatan Perhutanan Kelantan, Datuk Abdullah Sani Shafie berkata, pegawai berkenaan yang datang secara mengejut itu turut mengambil dua fail yang mempunyai maklumat berkenaan kelulusan pembalakan tersebut.

Jelasnya, selain itu, beberapa dokumen berkaitan prosedur pemberian lesen pembalakan di negeri ini turut diteliti. "Mereka yang datang dari Putrajaya masuk pada pukul 10.30 pagi tadi dan selesai meneliti fail-fail berkenaan pada kira-kira pukul 3.04 petang.

"Banyak dokumen membabitkan pemberian lesen pembalakan dan prosedurnya bermula tahun 1999 yang diteliti oleh pegawai-pegawai berkenaan," katanya ketika dihubungi di sini hari ini. Isu mengenai banyak kelulusan kawasan balak kepada beberapa syarikat yang dikaitkan dengan individu tertentu kini menjadi perbualan umum di negeri ini.

Di samping itu, ia dihangatkan dengan pendedahan melalui blog mengenai janji penyaluran dana kepada institusi yang berkait rapat dengan parti politik sebagai timbal balas bagi memudahkan kelulusan dibuat.

Beberapa pihak termasuk Pergerakan Pemuda UMNO negeri mendesak pimpinan Pas Kelantan supaya bersikap telus dengan memberi penjelasan kepada umum tentang isu berkait dengan khazanah negeri itu. Mingguan Malaysia hari ini melaporkan penafian Menteri Besar, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat mengenai pendekatan timbal balas itu.

Abdullah berkata, beliau sendiri tidak mengetahui tujuan sebenar kehadiran pegawai SPRM itu dan hanya diberitahu mengenai kedatangan mereka pagi ini. "Mereka cuma kata mahu meneliti beberapa dokumen pembalakan dan kita memberikan kerjasama sepenuhnya.

"Pasal apa mahu siasat, itu saya memang tidak tahu dan biarlah mereka selesaikan kerja mereka," jelasnya. Tambahnya, SPRM mungkin akan membuat susulan lagi selepas ini kerana banyak lagi dokumen yang diminta oleh pegawai-pegawai berkenaan tidak ditemui.

Wasabi Oyabun

1 ulasan:

  1. Balak dapat bala pun dapat. Rasa2nya takde kes. Saja SPRM nak tengok fail sebagai bahan bacaan je. Kelantan bebas rasuah. Mana de! Judi takde,arak takde babi pun takde. SPRM akan kecewa. Menyusahkan orang tua tu je. Bagi can dia relak jap.

    BalasPadam