Terima kasih kerana mengundi BN

Terima kasih kerana mengundi BN

Ahad, 30 Mei 2010

Anwar si 'Raja Ekzos' terus lagukan 'tembelangnya'!

Apabila Anwar Ibrahim sekali lagi 'mendendangkan lagunya' dengan menjanjikan jawatan Timbalan Perdana Menteri II kepada DAP, Datuk Seri Najib Tun Razak tidak melatah.

Malah, Perdana Menteri tampil dengan komen yang tepat. Rakyat harus berhati-hati dengan janji Anwar yang tidak semestinya dapat ditunaikan, kata beliau. Kadang-kadang dia cakap lain kepada orang Melayu dan cakap lain pula kepada orang Cina, kata Perdana Menteri lagi.

Banyak pengalaman yang diraih oleh orang Melayu, Cina dan India tentang tembelang Anwar. Masih ingatkah lagi dengan rancangan hendak menukar kerajaan yang sah pada 16 September 2008?

Pada satu majlis di Jakarta menjelang 16 September tahun berkenaan, Anwar dengan bangganya mencanangkan tarikh berkenaan untuk 'merehatkan' Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi.

''Saya tetap pada target saya, 16 September menjadi waktu untuk mengistirehatkan Badawi. Untuk itu, saya rileks sebentar sehari lompat ke Jakarta, berdiskusi dan bertemu dengan sahabat-sahabat saya di Indonesia," kata Anwar yang dipetik oleh wartawan akhbar republik itu. Namun, semua maklum itu hanya impian dan pembohongannya sehingga saat ini.

Apabila Anwar pergi ke depan orang Melayu, maka dialah 'paling Melayu' dan habis di'silat'nya bangsa lain. Di depan orang Cina pula, dialah 'Fong Sai Yuk' Malaysia yang berjuang demi bangsa Cina di Malaysia dan habis di'kungfu'nya bangsa lain, terutamanya Melayu. Dan apabila tiba di depan bangsa India pula, dialah 'hero tamil' paling hebat di Malaysia yang memperjuangkan bangsa India di Malaysia dan habis di'silambam'nya bangsa lain terutamanya bangsa Melayu dan Cina. Tak habis di situ saja, bila ke Sabah dan Sarawak, Anwar meneruskan 'tarian talam ber'muka-muka'nya.

Terbaru sebelum 'janji TPM II', sebuah blog terkemuka Amerika "The New Ledger" telah melondehkan lagi tembelang Anwar di luar negara. Artikel blog pronegara Uncle Sam itu telah menyokong kenyataan bahawa sememangnya "Anwar adalah sesumpah".

The New Ledger mendedahkan betapa Anwar sebelum ini yang di dalam 'pelarian' ke AS telah mewujudkan hubungan baik dengan tokoh-tokoh 'American Jews' (Yahudi Amerika) seperti Paul Wolfowitz dan Al Gore. Anwar benar-benar 'manis mulut' ketika itu. Begitulah akrabnya Anwar dan Yahudi. Tapi itu adalah ketika Anwar di luar negara. Apabila Anwar kembali ke Malaysia, sikapnya berubah menjadi sebaliknya. Mungkin Anwar tahu bahawa budaya rakyat Malaysia yang tidak suka pada Israel (Yahudi). Maka Anwar terpaksalah bertukar 'wajah' seakan-akan anti-Yahudi dan Amerika. Ketidakpuasan hati mereka terhadap Anwar itu diterjemahkan oleh The New Ledger sebelum ini.

Ketika Anwar aktif bersama ABIM dahulu, dia dijangka menyertai Pas. Malah Anwar merupakan anak angkat kepada Allahyarham Yusof Rawa, seorang tokoh Pas yang terkenal. Namun, apabila masuk UMNO atas undangan Tun Dr. Mahathir Mohamad, dia dikatakan 'memujuk' rakan-rakannya dalam ABIM dan Pas dengan mengatakan bahawa kemasukannya ke dalam UMNO adalah untuk 'memutih'kan UMNO.

Pada UMNO pula, Anwar menyatakan bahawa dia memasuki UMNO adalah kerana percaya pada perjuangan UMNO yang memartabatkan Islam, Melayu dan Malaysia.

Dan seperti mana diharapkan oleh Perdana Menteri di Pekan semalam: ''Terpulang kepada rakyat, yang penting rakyat tidak boleh telan bulat-bulat kerana dia (Anwar) dah berjanji macam-macam sebab nak kuasa."

Komen : Teringat pula kata-kata Anwar di Kongres PKR baru-baru ini " Doktor periksa 'ekzos' tapi tidak ada apa, kita bagi tahu mahkamah tidak ada kesan apa pada 'ekzos' tetapi hakim kata 'ya betul tetapi mungkin ada yang lain', apa benda ini, ini semua kerja UMNO yang mahu terus mengaibkan saya dan keluarga saya," katanya. Tapi Anwar terlupa kalau 'ekzos' tak diceroboh, takkan lah pulak Karpal nak tanya pada Saiful..kamu tak mandi wajib ke sebelum bersembahyang!!!

Wasabi Oyabun..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan