Terima kasih kerana mengundi BN

Terima kasih kerana mengundi BN

Rabu, 29 Oktober 2014

Perhimpunan cuba raih simpati terhadap Anwar tidak dapat sambutan?

Perhimpunan untuk raih simpati terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim di kawasan Mahkamah Persekutuan sudah tidak mendapat sambutan apabila jumlah yang hadir, di Putrajaya hari ini.

Persekitaran di hadapan Istana Kehakiman hari ini kelihatan lengang apabila hanya sebilangan penyokong Anwar Ibrahim berkumpul di sini sejak awal pagi bagi mengikuti prosiding rayuan akhir kes liwat Ketua Pembangkang tersebut.

Tinjauan pemberita pada pukul 9 pagi mendapati hanya terdapat kira-kira 50 penyokong Anwar berkumpul hari ini.

Prosiding rayuan kes liwat Ahli Parlimen Permatang Pauh itu hari ini memasuki hari ketiga dan sepatutnya berakhir semalam serta dijangka berterusan sehingga esok.

Kehadiran hampir 400 penyokong Anwar semalam dengan menganjurkan perhimpunan tanpa permit telah mencetuskan beberapa provokasi termasuk merempuh penghadang besi yang diletakkan di hadapan Istana Kehakiman bagi memasuki lobi utama Mahkamah Persekutuan.

Dalam pada itu, Anwar tiba di Mahkamah Persekutuan pada pukul 9.15 pagi ini bagi merayu sabitan penjara lima tahun setelah didapati bersalah oleh Mahkamah Rayuan pada Mac lalu berhubung dakwaan meliwat bekas pembantu peribadinya, Mohd. Saiful Bukhari Azlan.

Sementara itu, tinjauan juga mendapati kawasan di tepi Istana Kehakiman telah dipasang pita kuning bagi menghalang penjaja berniaga di kawasan itu.

Langkah tersebut ekoran terdapat beberapa penjaja kecil mula berniaga tanpa kebenaran di kawasan itu sejak kelmarin.

Turut diletakkan notis `Dilarang menjaja tindakan kompaun dan sitaan UUK3 Akta Kerajaan Tempatan’.

Semalam, Presiden Perbadanan Putrajaya (PPj), Tan Sri Aseh Che Mat memberi amaran kepada penjaja yang membuka gerai makanan dan minuman tanpa kebenaran PPj di situ supaya menghentikannya sebelum pihak berkuasa mengambil tindakan undang-undang.

Wasabi Oyabun..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan