Terima kasih kerana mengundi BN

Terima kasih kerana mengundi BN

Khamis, 9 Oktober 2014

Pemimpin pembangkang makin gelabah nasib Anwar?


Menjelang tarikh rayuan terakhir kes liwat Anwar Ibrahim pada 28 Oktober yang kini berbaki 19 hari, para pemimpin pembangkang kelihatan semakin 'gelabah' seolah-olah yakin Ketua Pembangkang itu akan ke penjara.

Tidak cukup dengan usaha Anwar melobi sokongan antarabangsa, para 'panglima' Ketua Pembangkang itu turut menggunakan Dewan Rakyat untuk memberi 'amaran' kepada mahkamah supaya jangan menjatuhkan hukuman ke atas Ahli Parlimen Permatang Pauh tersebut.

Dimulakan dengan Datuk Mohd. Idris Jusi (PKR-Batu Pahat), pembangkang bertindak seolah-olah keadilan hanya hak milik eksklusif Anwar seorang, manakala keadilan orang ramai khususnya mangsa liwat, Mohd. Saiful Bukhary Azlan seperti tiada nilai.

"Ini untuk ingatkan manusia yang tahu dosa pahala, yang tahu amanah, yang sedar setiap amal buat kita akan dinilai, insya-Allah akan dibayar 'cash on delivery' (tunai) di dunia ini. Kalau nanti Anwar dijatuhkan hukum lagi selepas perbicaraan 28 Oktober nanti.

"Saya hendak mengingatkan tuan-tuan semua. Ahli Berhormat semua ada 'cash on delivery' dari Allah (jika Anwar dipenjara)," katanya semasa mengambil bahagian dalam perbahasan Rang Undang-undang Penjara (Pindaan) (No.2) 2014, di Dewan Rakyat hari ini.

Pada Mac lalu, panel tiga hakim diketuai Datuk Balia Yusof Wahi yang bersidang bersama-sama Datuk Aziah Ali dan Datuk Mohd. Zawawi Salleh sebulat suara mendapati Anwar bersalah meliwat Mohd. Saiful dan beliau dijatuhkan hukum penjara selama lima tahun.

Anwar, 67, disabit bersalah meliwat Mohd. Saiful iaitu bekas pembantu peribadinya di Unit 11-5-1, Kondominium Desa Damansara, No. 99, Jalan Setia Kasih, Bukit Damansara di ibu negara antara pukul 3.01 petang dan 4.30 petang, 26 Jun 2008.

Dalam pada itu, Teresa Kok (DAP-Seputeh) turut membangkitkan isu kemungkinan Anwar dipenjara selain turut mengaitkan ketegasan pihak berkuasa mendakwa pihak-pihak yang bertindak menghasut kononnya sebagai cubaan untuk memenjarakan pembangkang.

"Yang Berhormat, sekarang ini bukan sahaja Permatang Pauh mungkin dipenjara tapi semua didakwa di bawah Akta Hasutan hanya kerana tulis kenyataan di Facebook," katanya sebelum ditegur Timbalan Speaker Dewan Rakyat, Datuk Ronald Kiandee.

Wasabi Oyabun..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan