Terima kasih kerana mengundi BN

Terima kasih kerana mengundi BN

Ahad, 18 November 2012

Lagi skandal haram kerajaan regim MB Khalid - Noh Omar pertikai rancangan jual saham Worldwide RM150 juta?


Timbalan Pengerusi BN Selangor, Datuk Seri Noh Omar menunjukkan borang pendaftaran syarikat firma yang tidak dinamakan di Tanjung Karang semalam.

Timbalan Pengerusi Barisan Nasional (BN) Selangor Datuk Seri Noh Omar mempersoalkan rancangan Worldwide Holdings Berhad, anak syarikat Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS), untuk menjual saham bernilai RM150 juta kepada sebuah syarikat bukan bumiputera.

Beliau berkata dakwaannya itu berdasarkan maklumat terbaru diperolehinya mengenai perbincangan untuk menjual saham tersebut antara dua syarikat berkenaan.

Noh berkata syarikat yang ditubuhkan pada 21 Mac lepas itu sebelum ini mempunyai dua pengarah bukan bumiputera yang juga merupakan pemegang saham tetapi berdasarkan carian di Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM), dua individu berkenaan telah meletak jawatan sebagai pengarah pada 22 Mei lepas tetapi mereka masih kekal sebagai pemegang saham.

“Pada tarikh sama (22 Mei) dua pengarah baru dilantik yang terdiri daripada pengurusan tertinggi PKNS tetapi yang peliknya dua pemegang saham masih orang yang sama (pengarah yang meletak jawatan sebelum ini).


Apa muslihat berbuat demikian adakah sengaja dirancang,” katanya dalam sidang media selepas menutup program penerangan isu-isu semasa anjuran Umno Tanjong Karang.

Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani menuntut penjelasan daripada Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim selaku pengerusi PKNS sama ada saham tersebut akan dijual atau sebaliknya.

Ada berani kah MB Khalid mahu menjawapnya? Sama-samalah kita tunggu dan lihat akan perkembangan seterusnya daripada beliau!

Wasabi Oyabun..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan