Terima kasih kerana mengundi BN

Terima kasih kerana mengundi BN

Rabu, 28 September 2011

Cubaan Anwar untuk menangguhkan lagi perbicaraan - Fail afidavit jawapan permohonan ketepi sapina Najib, Rosmah!

Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim hari ini memfailkan dua afidavit jawapan terhadap permohonan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan isteri, Datin Seri Rosmah Mansor untuk mengetepikan sapina ke atas mereka.

Afidavit-afidavit tersebut difailkan melalui firma guaman, Tetuan S.N. Nair & Partners di Kaunter Pendaftaran Mahkamah Tinggi di sini.

Minggu lalu, Hakim Mahkamah Tinggi, Datuk Mohamad Zabidin Mohd. Diah menetapkan esok sebagai tarikh pendengaran permohonan pasangan tersebut untuk mengetepikan sapina yang mengkehendaki mereka hadir sebagai saksi pembelaan pada perbicaraan kes liwat membabitkan Anwar dan bekas pembantu peribadinya, Mohd. Saiful Bukhari Azlan.

Najib dan Rosmah memfailkan permohonan tersebut melalui peguam mereka pada 21 September lalu.

Dalam afidavit jawapan terhadap permohonan Najib, Ahli Parlimen Permatang Pauh itu menyatakan, Pegawai Khas Perdana Menteri, Datuk Khairil Anas Jusoh ketika ditemui pasukan pembelaan pada 25 Mei lalu memberitahu bahawa Mohd. Saiful Bukhari ada bertemu dengan Najib pada 24 Jun 2008 selama satu jam.

Bagaimanapun, ketika bertemu dengan pasukan pembelaan pada 12 Ogos lalu, Najib tidak memberikan sebarang kenyataan berhubung pertemuan tersebut.

Sementara bagi permohonan Rosmah, Anwar dalam afidavit jawapannya pula menyatakan, pihaknya memohon penjelasan berhubung pertemuan antara Penaung Permata Negara Malaysia itu dengan rakan baik mangsa yang juga bekas Setiausaha Sulit Anwar, Muhamad Rahimi Osman.

Pertemuan tersebut dimaklumkan kepada barisan pembelaan oleh Datuk Mumtaz Begum Abdul Jaafar sewaktu sesi temu bual pada Mei lalu.

Selain itu, pegawai penyiasat kes, Supritendan Judy Blacious Pereira dalam keterangannya di mahkamah menyatakan ada mengambil keterangan di bawah Seksyen 112 Kanun Tatacara Jenayah daripada Rosmah yang secara tidak langsung menunjukkan wanita itu mempunyai pengetahuan mengenai kes tersebut.

Oleh yang demikian, Anwar menyatakan, berdasarkan fakta-fakta tersebut dan pertemuan yang berlaku, kehadiran Najib dan Rosmah di mahkamah adalah bagi memberi penjelasan dan bukanlah untuk menunjukkan terdapatnya konspirasi.

Anwar, 64, dibicarakan atas tuduhan meliwat bekas pembantu peribadinya yang berusia 26 tahun itu di unit 11-5-1, Kondominium Desa Damansara, No. 99 Jalan Setiakasih, Bukit Damansara, di sini antara pukul 3.01 petang dan 4.30 petang, 26 Jun 2008.

Pada perbicaraan kes liwat pertama pada 1998, lima individu termasuk bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad membuat permohonan yang sama dan dibenarkan oleh Hakim Mahkamah Tinggi yang mendengar kes tersebut.

Komen : Hairan-hairan, orang lain yang sedap 'menyodok' orang lain pula yang kena tempias! Apa tujuan Omegay untuk mengheret Perdana Menteri dan isteri untuk 'menyelesaikan' masalah yang dia sendiri memang suka 'create'? Apakah Anwar Omegay benar-benar terdesak sekarang apabila lambaian Sg.Buloh sudah mula dirasainya. Keputusan yang dibuat oleh Perdana Menteri dan isteri tidak mahu melayan kerenah Omegay adalah satu keputusan yang tepat! Lu ingat lu sapa Omegay?

Wasabi Oyabun..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan