Terima kasih kerana mengundi BN

Terima kasih kerana mengundi BN

Sabtu, 24 April 2010

P94 Hulu Selangor : Pembangkang sanggup guna taktik kotor!

Akibat tertekan dengan sambutan kurang menyengat ke atas kempen mereka, pakatan pembangkang sanggup menggunakan taktik kotor bagi membangkitkan kemarahan rakyat terhadap Barisan Nasional (BN) sehari sebelum pengundian esok.
Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Selangor, Datuk Seri Noh Omar berkata, beliau kecewa dengan tindakan pembangkang yang sanggup menipu rakyat demi meraih sokongan. Katanya, pembangkang sanggup menggantung sepanduk yang memberi maklumat palsu mengenai perdebatan di antara Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim.

Katanya, sepanduk tersebut banyak digantung di tempat-tempat awam bagi menarik seramai mungkin rakyat di Hulu Selangor untuk hadir ke Stadium Kuala Kubu Bharu iaitu tempat berlangsungnya ceramah besar pakatan pembangkang hari ini. Menurut beliau, taktik itu akan membuatkan orang ramai kecewa kerana apabila mereka hadir ke stadium itu, mereka akan dapati Perdana Menteri tidak berada di sana.

"Maka pihak pembangkang akan katakan Najib tidak berani berdepan sehingga membuatkan rakyat marah. "Saya sudah membuat laporan polis dan Suruhanjaya Pilihan Raya semalam meminta sepanduk itu diturunkan. "Ia jelas satu taktik kotor yang tidak bertanggungjawab dan saya minta pengundi tidak terpengaruh dengan pembohongan itu," katanya.

Selain itu katanya, beliau turut menerima laporan mengatakan terdapat beberapa individu yang menerima surat mengatakan UMNO akan memberi sumbangan wang kepada orang ramai di bilik-bilik gerakan Barisan Nasional sempena pilihan raya ini.

Sementara itu : Saya suka jumpa rakyat dari berdebat dengan pembangkang - Najib

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, beliau lebih suka berjumpa rakyat daripada memikirkan mengenai cabaran berdebat dengan Ketua Pembangkang. Najib berkata, beliau tidak mengambil kisah mengenai cabaran tersebut kerana apa yang perlu diutamakan ketika ini adalah memberi masa depan yang terjamin untuk rakyat.

"Mana ada dalam perancangan nak berdebat dengan Anwar Ibrahim di Kuala Kubu Baru. Tak ada. Saya lebih suka kalau dapat jumpa dengan anda kerana lebih banyak faedah yang diperolehi daripada berjumpa dengannya. "Oleh itu kita jangan ambil kisah apa yang dilakukan pembangkang kerana mereka lebih mementingkan politik daripada memperjuangkan agenda rakyat,” katanya ketika berucap pada majlis Himpunan Rakyat 1Malaysia di Taman Bungaraya, Bukit Beruntung malam tadi.

Hadir sama pada majlis tersebut ialah mantan Perdana Menteri, Tun Dr.Mahathir Mohammad, Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyidin Yasin,Presiden Gerakan, Tan Sri Koh Tsu Koon, Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Ong Tee Keat dan calon BN, P. Kamalanathan.

Beberapa kain rentang dipasang di sekitar pekan Kuala Kubu Baru (KKB) yang mendakwa Perdana Menteri akan menyertai debat perdana dengan Anwar di stadium mini Kuala Kubu Baru pukul 9 malam ini.

Najib berkata, perdebatan seperti itu jelas tidak akan menguntungkan mana-mana pihak malah rakyat juga tidak seharusnya dilibatkan dalam permainan serta helah politik pembangkang yang tiada kesudahan.

"Tidak ada gunanya saya menyertai debat yang tidak bertujuan dan belum pasti apa faedahnya. Kita ada gagasan, kita ada dasar, kita ada kemahuan yang telah pun dibuat. Saya akan teruskan pembaharuan ini,”katanya.

BN Mampu Berubah. Sayangi Selangor, Yakini Barisan Nasional (BN).

Wasabi Oyabun


Tiada ulasan:

Catat Ulasan