Terima kasih kerana mengundi BN

Terima kasih kerana mengundi BN

Isnin, 21 Julai 2014

Azmin melopong...!!! Anwar umum Wan Azizah 'kipas' ganti Khalid Menteri Besar Selangor?


Kini tiada teka teki lagi. Nampaknya seperti diduga its all in the family...Orang lain termasuk Azmin Ali tidak payah nak berangan nak jadi Menteri Besar Selangor.

Tan Sri Khalid Ibrahim sendiri sudah boleh membilang hari untuk kemas barang di pejabatnya di bangunan SUK Selangor di Shah Alam.

Majlis Pimpinan PKR adakan mesyuarat Isnin malam.

Dalam sidang akhbar lewat malam, Anwar Ibrahim mengumumkan PKR sudah memuktamadkan presiden parti itu Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail bakal menggantikan Khalid sebagai Menteri Besar Selangor.

Menurutnya hanya nama Wan Azizah sahaja dicadangkan sebagai pengganti Khalid.

Katanya nama Adun Kajang itu diputuskan sebulat suara kerana berpendapat beliau boleh memberi kestabilan dalam PKR dan Pakatan Rakyat (PR).

Menurut Anwar, pelantikan Menteri Besar baru itu juga bertujuan menyelesaikan isu-isu tertangguh termasuk masalah air, lebuhraya Kidex dan isu lain yang dibangkitkan rakyat.

Mengenai tempoh peralihan kuasa itu, perkara itu akan dibincangkan dalam mesyuarat Majlis Pimpinan Pakatan Rakyat pada Rabu nanti.

Dalam masa sama katanya, perbincangan dengan Khalid masih diteruskan.

Anwar dakwa peralihan kuasa akan berjalan dengan baik dengan Khalid sudah tentu diberikan peranan untuk menasihati pentadbiran Selangor.

Beliau berkata, perubahan itu bermakna 'Langkah Kajang' diteruskan untuk memberi ruang supaya ada perubahan di Selangor bagi mengangkat prestasinya.

Khalid dan timbalan Presiden PKR yang juga Pengerusi PKR Selangor, Azmin Ali tiada dalam mesyuarat selama dua jam bermula 10.30 malam di ibu pejabat PKR dekat Petaling Jaya.

Azmin sebelum ini turut hangat disebut-sebut bakal menggantikan Khalid.

Wan Azizah yang hadir bagaimanapun keluar satu jam selepas mesyuarat bermula. - Agenda Daily

Wasabi Oyabun..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan